SMARTER LOGO (1)

Logo - šta je bitno, a šta nije i koliko košta?


Saznaćete:

  • 3 najvažnija razloga zašto je logo bitan za uspešan biznis
  • Koji su elementi bitni i koje vrste logotipa postoje?
  • Koje greške treba izbeći kod izrade logoa?
  • Kolika je cena izrade profesionalnog logotipa?
  • Alat uz koje možete sami BESPLATNO napraviti svoj logo ukoliko sada niste u mogućnosti da angažujete profesionalce


Na početku čestitke za hrabrost i odvažnost na pokretanju novog biznisa.  

Uživajte u putu. Biće mnogo lepih trenutaka, a u onim manje lepim citiramo Majkl Džordana:

"Propustio sam više od 9,000 pogodaka u svojoj karijeri. Izgubio sam skoro 300 utakmica. Čak 26 puta mi je bilo povereno da osvojim poene za pobedu, a ja sam ih promašio. Padao sam iznova, iznova i iznova u životu. I zato sam uspeo! "


Desiće se da neka ideja ne poentira, nema stajanja, ide se dalje. Jednom ćete biti u pravu!

Čim ste stigli do ovog teksta sigurno je da ste skockali plan novog biznisa i da je na redu izrada logoa.

“Da li mi je to uopšte potrebno? 

Uvek je tu glas koji kaže ma šta će mi to, sad treba i oko toga da se cimam. Već sam hiljadu stvari završio. A da ne pričam koliko sam para potrošio…”

ALI...

Hajde ipak da vidimo zašto je logo bitan za vaše poslovanje


1. Privlači pažnju


Logo je bitan za poslovanje i predstavlja temelj za igradnju brenda.

Sigurno da vam je poznata činjenica da je danas kod ljudi raspon pažnje kraći nego kod zlatne ribice, a prema nauci ona iznosi samo DEVET sekundi.


Neka istaživanja donose još šokantnije rezultate,  a to je da kompanija ima 2 sekunde da ubedi kupca da uzme njihov proizvod ili uslugu u razmatranje.


Helsinški institut za tehnologiju je sproveo istaživanje koje je otkrilo da kupci koji su imali pozitivan prvi utisak o komapniji su imali više razumevanja o eventualnim poteškoćama u korišćenju proizvoda ili usluge.


2. Želite jak utisak - Dizajn je bitan


Univerzite u Misuriju je sproveo istaživanje tako što je pratio kretanje očiju ispitanika koji su posmatrali web stranice kompanija.

Otkrili su da se u proseku ispitanici zadražavaju 6s prvo na logo-u firme pre nego što krenu dalje u razgledanje sajta. (Izvor: news.mst.edu)


"Što su učesnici duže bili na stranici, to su im bili povoljniji utisci", kaže šef istraživanja dr. Sheng. „Prvi utisci su važni za zadržavanje ljudi na stranicama.“



Često imate samo jednu šansu da ostavite dobar prvi utisak. Neka bude ljubav na prvi pogled.


3. Logo je temelj uspešnog brenda, odvaja vas od konkurencije!


BREND = POVERENJE


Logo nije samo neka tamo sličica, to je znak prepoznavanja u moru brendova, temelj.

Brend priča svoju priču. Bitno je da kupcima jasno prenesete vaše stavove i vrednosti. Po čemu ste jedinstveni, šta Vas izdvaja od konkurencije.

Logo je lice kompanije. On postaje sastavni deo svih elemenata brenda, kao što su vizit karte, fascikle, baneri, bilbordi....

Zamislite da vodite posao gde su vaša ciljna publika deca. Imate logotip ozbiljnog izgleda i upotrebljavate strog ton glasa. Ono što kažete verovatnije je da će zastrašiti vašu publiku, nego da omogući da na zabavan i lak način komunicirate sa njima.

Zamislite da prodajete proizvode ciljane na "beauty" industriju. Imate logotip jeftinog izgleda. Dizajn ambalaže nije ekstravagantan. Kako će potrošači doživeti vas i vaše proizvode?

Da li bi Apple bio toliko prepoznatljiv bez jabučice, Mercedes-Benz bez svoje zvezde... Ima još milion primera.


Vrste logotipa:


Tipografski logotip


Monogramski logotip


Simbolni logotip


Apstraktni tip logotipa


Maskote


Kombinovani logotip


Amblemni tip

Više o ovoj temi i primerima opširnije pročitajte klikom na naš drugi blog: http://smarter.rs/izrada-logoa/


Boje vašeg brenda imaju snažan uticaj na emocije vaših kupaca


Boje su bitne!

Boje se koriste kao odraz emocija i stanja, na primer:


Žuta predstavlja optimizam, toplinu i jasnoću.

Narandžasta predstavlja poverenje i odlična je boja za hvatanje pažnje ljudi.

Crvena predstavlja hitnost, uzbudljivost i strast.

Ljubičasta predstavlja boju kraljeva i poverenje.

Plava predstavlja snagu i smirenost.

Zelena predstavlja rast i novac.

Crno-bela kombinacija boja predstavljaju eleganciju, sofisticiranost i klasiku.

Prilikom izrade logo-a, važno je voditi računa i o kombinaciji boja koje će se koristiti, jer na ovaj način izazivate kombinaciju različitih emocija i percepcija vašeg brenda.


Top 5 grešaka koje bi trebalo izbegavati prilikom dizajna logotipa:


  1. Kopiranje, plagiranje ili krađa nečijeg drugog logotipa

  2. Imate nejasan ili prekompleksan dizajn

  3. Loš izbor boja

  4. Loš izbor fontova

  5. Dizajn logotipa koji nije pogodan za različite medije


Psihologija fontova


Kada se odlučuje tip fonta, pre svega se mora utvriditi šta se njime želi pokrenuti, odnosno koja vrsta emocije. Različiti fontovi pokreću različite emocije. Tako na primer Serifni fontovi predstavljaju tradicionalni tip fonta, a izazivaju utisak pouzdanosti i sigurnosti. Kada je potrebno prikazati objektivnost i stabilnost, ovi fontovi su pravi izbor.


S druge strane, ako nam je ideja ići na neki kreativan pristup, možda i na neku vrstu elegancije, onda je dobro koristiti pisane fontove.


U bilo kom grafičkom prikazu, uticaj fontova dolazi do izražaja, ali - psihologija fontova najizraženija je kod samih logotipa. U suštini, ako želite da vaš brend predstavlja tradicionalne vrednosti, koristite serifne fontove. Ukoliko želite moderan i ozbiljan izgled logotipa, odnosno brenda, koristite fontove koji nisu serifni.


Oblici logotipa šalju specifične poruke


Krugovi, ovalni oblici i elipse projektuju pozitivnu emocionalnu poruku. Korišćenje kruga u logotipu može sugestivno značiti zajedništvo, prijateljstvo, ljubav, veze i jedinstvo. Krive, bilo koje vrste, posmatraju se kao ženski princip u prirodi.


Kvadrati i trouglovi, ukazuju na stabilnost, a mogu se koristiti i kao princip ravnoteže.

Prave linije i precizni logo oblici, takođe su oličje snage, profesionalizama i efikasnosti.

Međutim, ako su u kombinaciji sa bojama kao što su plava i siva, takođe mogu da deluju hladno i neprivlačno. 

Trouglovi, takođe, sugestivno predstavljaju dobru vezu sa vlašću, naukom, religijom i zakonom. Oni imaju tendenciju da se posmatraju kao muški atributi, tako da nije slučajno da su trouglovi više uočljivi u logotipima preduzeća čiji proizvodi imaju predrasude muškog principa.

Naš podsvesni um, vertikalne linije povezuje sa muškošću, snagom i agresijom, dok horizontalne linije sugerišu zajedništvo, mir i smirenost.

Meka i zaobljena slova mogu davati mladalački ton.

Izvijeno pismo i kurziv pisma imaju tendenciju ženskog principa, dok jak, boldiran tekst ima više muške ivice.


Primer velikih brendova


Cena izrade profesionalnog logoa?


Cena starter dizajna počinje od 200e. Starter dizajn podrazumeva izradu znaka i naziva vaše firme.

Za ovu cenu dobijate dva predloga i dve revizije prilikom izrade. Završna verzija će biti unikatna i profesionalna.

Izgled isključivo zavisi od ideje grafičkog dizajnera koji se vodi informacijama iz “brief-a” (upitnika koji Vi popunjavate). 

Rok izrade je nekoliko dana.

Cena platinum dizajna počinje od 500e. Za razliku od starter u platinum paketu pored dizajnera uključeni su i marketari.

Kompletan proces dizajniranja logotipa uključuje sledeće faze:

  • Istraživanje klijenta i konkurencija.

  • Podešavanje dizajnerskog pravca

  • Stvaranje mnogih dizajnerskih koncepata.

  • Prečišćavanje koncepata sa najviše potencijala.

  • Odabir koncepta koji najbolje prenosi vrednosti i poruku brenda

  • Predstavljanje klijenta predlogu logotipa (sa primerima svakodnevne upotrebe).

  • 10 revizija logotipa na osnovu povratnih informacija.

  • Priprema više varijacija logotipa u boji i kompoziciji.

  • Dizajn smernica za brendiranje


Za sva pitanja slobodno pozovite 064 5555 242, Sava Nedeljković


Primer profesionalnog logofolia marketinške agencije


Jedini pouzdani besplatni alat koji vam smemo preporučiti je CANVA


Znamo, svaki početak je skup, tako i biznis. Ukoliko niste sada u mogućnosti da angažujete profesionalce, a imate malo talenta za dizajn, možemo vam prepopuručiti Canvu - online servis za dizajn, jedini za koji znamo da je pouzdan.


Postoji veliki broj besplatnih predefinisanih logotipa koji možete prilagoditi vašem brendu. Kliknite na sledeći link i kreirajte vaš novi logo - https://www.canva.com/create/logos/


ALI! Ali, aaali….

Još jedna veoma bitna stvar!

Za sve vas koji ste stigli do ovde spremili smo - SPECIJALNI POKLON, jer smatramo da ste ozbiljni u nameri da pokrenete/poboljšate Vaš biznis! Zato vam poklanjamo nešto što će Vam u tome veoma, veoma pomoći - potpuno BESPLATNO!


Ispod se nalazi KVIZ, ako odgovorite tačno na više od pola pitanja - POKLON je Vaš!


Na Vas je red!