SMARTER LOGO (1)

ZAŠTO TELEFONI ZNAČE BIZNIS?

Vratite osmeh pacijentima zahvaljući Google-u!


Šta? Kako?

GOOGLE + OSMEH = SMARTER SMILE MARKETING SYSTEM

 

Kao sertifikovani pojedinci od strane Google-a i na osnovu višegodišnjeg iskustva uspeli smo da razvijemo SMARTER SMILE MARKETING SYSTEM koji je posvećen isključivo STOMATOLOZIMA.

 

Pokazaćemo vam kako da povećate posetu vašem sajtu i do 478%, broj poziva i zakazivanja i do 128%.

U pravo vreme i na pravom mestu, prikažite svoj oglas klijentima kada pretražuju usluge vezane za stomatološku delatnost u Google pretrazi ili na mapama.  

Jednostavno, neko na primer ukuca “popravka zuba” ili “zubne proteze Novi Sad” i vaš sajt mu “iskoči” prvi.

 

U prevodu, svaki dan ćete biti izloženi ogromnom broju potencijalnih klijenata.

SMARTER SMILE MARKETING SYSTEM je jedinstven po tome što reklamu plaćate samo ukoliko potencijalni kupac na nju klikne i ode na vaš sajt ili pozove broj vaše ordinacije, i slično.

 

Dakle, ne plaćate reklamu po prikazu, kao što je to slučaj sa Facebook-om, Instagram-om ili nekim od tradicionalnih kanala komunikacije kao što su TV, radio, bilbordi, itd.

 

Da odmah pređemo na jedan prost primer. Na mesečnom nivou “24h zubar beograd” se pretražuje preko 300 puta, a prema istraživanjima prva 3 mesta na prvoj stranici (gde će stajati vaš oglas ukoliko se kuca gore pomenuta ključna reč), nose skoro 70% saobraćaja!

 

U prevodu, samo od reklame za ovu JEDNU reč, možete očekivati između 140 i 210 poziva ili poseta vašeg sajta mesečno, odnosno isto toliko potencijalnih klijenata na mesečnom nivou koji traže baš vas da im hitno rešite problem!

 

Na slikama ispod pogledajte kako to izgleda kada neko pretražuje sa svog računara, odnosno telefona.

 

 

Prema istraživanjima, 9 od 10 kupaca započinje pretragu proizvoda ili usluga na Google-u.

 

Da bi dosegli i angažovali ove potrošače, biznisi koriste moć marketinga pretraživača (Search Engine Marketing) kako bi isporučili oglase relevantnoj publici.

 

Na svetu se dnevno obavi 3,6 milijardi pretraga. 34% Google pretraga sadrži u upitu termin “blizu mene”, tipa “stomatolog blizu mene” ili “stomatolog Beograd” rezultiraju posetom tog biznisa. (izvor: Wordstream)

 

U nastavku ćemo da pričamo kako iskorititi ove brojke i šta je sve potrebno da bi se došlo do novih pacijenata i zašto na tom putu Google može da vam bude najbolji saveznik.

 

Naučićete najbolje i najnovije tehnike digitalnog marketinga, odnosno kako uz pomoć SMARTER SMILE MARKETING SYSTEM-a možete doći do novih pacijentata uz najveći procenat povraćaja investicije ROI (return of investment) ili na srpskom : minimalna ulaganja – maksimalni rezultati.

 


Novi pacijenti za vas, osmeh za njih. Dobitna kombinacija, zar ne?

Svet je definitivno postao mobilan

8 od 10 korisnika interneta poseduje pametni telefon ili tablet. (izvor: izveštaj “We are Social 2019”)

 

6 od 10 pretraga se obavlja na mobilnom telefonu i pretrage ove vrste imaju rast od preko 10% na godišnjem nivou. (izvor: Statista)

 

96% pretraga na mobilnom se obavlja preko Google pretraživača, a samo po 2% putem Bing i Yahoo pretraživača.

 

Mnogo brojeva, ali nam je bitno da vam putem ovakvih statističkih podataka prikažemo važnost i neophodnost investiranja u digitalni marketing, jer su jednostavno svi na internetu.

 

Pa pogledajte samo oko sebe, gde god se okrenete ljudi su na mobilnim telefonima, koliko ste samo puta do sada videli situaciju gde grupa ljudi ode u kafić ili park i svi sede i gledaju u telefon?!

 

Zvuči malo “tužno”, ali je to jedna velika istina i mi tu ne možemo mnogo da promenimo stvari.

 

Ono što možemo je da vidimo na koji način da iz ovakve situacije izvučemo korist za vašu stomatološku ordinaciju!

Idemo dalje… 

Location-based marketing daje najbolje rezultate.

 

Pouzdano pronalazi nove pacijente, jer kada neko kuca stomatolog blizu mene on zaista to i traži i zaista mu je potrebna baš vaš usluga.

Reklama se pojavljuje ljudima u određenoj oblasti i onda kada njima treba.

 

Google reklame su visoko relevantne, a to je najvažnija reč u marketingu.

Razlog tome i razlika u odnosu na sve druge reklame je što se ljudi Google-u “obrate” skoro isključivo kada im treba neko rešenje problema i onda vide vašu reklamu (odnosno rešenje njihovog problema), dok se reklame, na primer na Instagramu, prikazuju ljudima i kada oni to rešenje ne traže, pa ako je primete – primete je, ako ne – nikom ništa.

 

Zapravo, na ovaj način je potrošen novac uzalud.

 

U Americi 67% malih i srednjih biznisa ulaže novac u Google oglašavanje.

Kod nas je broj mnogo manji, ali raste iz godine u godinu i to veoma brzo.

Obratite ovde pažnju na ovu sliku!

 

Radi se o tome da sve više ljudi jasno vidi moć i efikasnost digitalnog marketinga. Verovatno ste i sami svesni količine reklama na Facebook-u, Instagram-u i Google-u, kojih je svakim danom sve više i više, zbog čega su iste, naravno, sve skuplje i skuplje.

 

Činjenica je da će u Srbiji kroz par godina mnogi žaliti za ovim vremenom i ovakvim „niskim“ cenama reklama, danas je u Americi “KLIK” skuplji i do 30 puta nego kod nas, ali ne zbog većeg standarda, nego zbog velikog broja tržišnih igrača, kojih je i ovde svakim danom sve više!

 

S druge strane, za razliku od plaćenog oglašavanja putem društvenih mreža, u šta se većina u Srbiji upustila, Google-a plaćeno oglašavanje se još uvek mnogo manje koristi, a to je velika prednost i prilika za sve vas.

 

Zbog manje iskorišćenosti ovog vida oglašavanja, Google Ads se trenutno smatra mnogo povoljnijim, odnosno efikasnijim načinom da dođete do novih pacijenata.

 

Ali nemojte čekati, kako uskoro ne bi došli u situaciju da sve plaćate mnogo skuplje uz znatno manju efikasnost, jer se svakim danom na prvoj stranici pojavi reklama nekog novog stomatolog – vašeg konkurenta.

Uostalom, ukucajte u pretraživač relevantne pojmove iz vaše oblasti, pa se uverite i sami.

Web sajt!

Lična karta, jedini radnik koji radi 24h – 365 dana u godini, referentna lista, nazovimo ga kako god, web sajt je sve ovo, ali i mnogo više!

Jedna od najbitnijih stvari u kreiranju digitalne makreting strategije je vaš web sajt. Pre nego što objasnimo kako web sajt konkretno doprinosi SMARTER SMILE MARKETING sistemu, odnosno Google Ads-u, on služi i sledećem:

 

1. Uliva korisnicima poverenje, ozbiljnost, i kroz njega se ogleda autoritet vaše stomatološke ordinacije.

2. Prikazuje pristup i vaš odnos prema poslu i struci. Pogotovo ako imate profesionalno napravljen web sajt koji je optitimizovan i za mobilne uređaje. Ovde možete proveriti da li Google vaš web sajt ocenjuje kao „mobile-friendly“:
 
3. Doprinosi vašoj lakšoj afirmaciji u digitalnom svetu i to pred širokim auditoriumom. Ovo je mesto gde možete prikazati vašu ekspertizu, stečeno znanje i praksu. Ovde je poželjno naglasiti vašu diplomu i sertifikate, tehnologiju s kojom raspolažete, iskustvo, itd. Svakom posetiocu sajta (potencijalnom klijentu) ovo uliva enormno poverenja još pre prvog kontakta, a vašoj konkurenciji… Nelagodnost.

4.  Omogući će vam da pokažete svoj rad i usluge, ali i zadovoljstvo prethodnih pacijenata istim. Razlog nije da se recenzijama  „samo“  pohvalite, već je stvar praktične prirode, jer danas na internetu ljudi najviše veruju recenzijama drugih ljudi! S druge strane, zašto na ovaj način ne pokazati i koliko ste uspešni, zar ne?

5. Naravno, sve relevantne informacije koje se mogu ticati vaših potencijalnih klijenata ćete najbolje prikazati na web sajtu. Usluge, cenovnik, slike, video snimke, i druge informacije…

6. Postoji još niz tehničkih prednosti koje dodatno mogu uticati na uspeh vašeg poslovanja, kao što su komunikacija, komunikacija u realnom vremenu (live chat), online zakazivanje, mapa, pretplata na vaš sadržaj i obaveštenja, blog, itd.

7. Veb sajt pruža niz dodatnih tehničkih mogućnosti i kada je u pitanju SMARTER SMILE MARKETING SYSTEM.

Evo jednog pitanja za vas: 

– Da li Vam se desilo da Vam se odjednom ista ili slična reklama počne prikazivati svuda po netu, pa čak i na vajberu, i to danima, nedeljama, mesecima unazad?

To se zove remarketing i to je najefikasniji vid digitalnog marketinga danas!

Kombinacija web sajta i Google oglašavanja pruža mogućnost ponovnog puštanja reklame onima koji su već videli vaš sajt i to skoro svuda gde se oni na internetu nalaze i „kreću“.

Na Facebook-u, Instagramu, drugim sajtovima, Vajberu, aplikacijama, itd.

Jednostavno je, npr. 10000 ljudi vidi vaš web sajt, 1000 klikne, pozove, pogleda vaš sajt, i slično.

Tih 1000 nas sada interesuje, oni su već videli o čemu se radi, analizirali vaše usluge, već razmišljaju, zagrejani su upravo za vašu uslugu, jedino što vama ostaje da im pomognete u toj odluci je da im pustite neku promociju, akciju i vaši su!

I to po 10 puta manjoj ceni od prvobitne!

Uglavnom, ljudi u proseku više vremena provedu na internetu nego spavajući, kada se sve sabere: posao + kućna upotreba + konstantno telefon u ruci = je otprilike ta računica.

Vi, kao vlasnik stomatološke ordinacije, trebalo bi da ostavite svoj vidljivi trag, digitalni potpis, pečat.

Ulaganje u web prezentaciju, odnosno web sajt je zapravo dugoročno ulaganje u vaš biznis, koje će se bez ikakve sumnje isplatiti.

Dok uz pomoć SMARTER SMILE MARKETING SYSTEM-a vaš sajt vam može doneti vrhunske rezultate, i to ODMAH! (Detaljnije o ovome u nastavku teksta)

SMARTER SMILE MARKETING SYSTEM

Šta čini oglase na Google Ads efektnim?


Kada tragamo za odgovorom ne želimo da čekamo, već odgovor zahtevamo odmah.

A gde prvo tražimo taj odgovor?

Pa na internetu, naravno, i to gde drugo nego na Google pretraživaču…

Kada kucamo, na primer, „stomatolozi u mojoj blizini“, uvek, kao po pravilu gledamo prve rezultate i pravimo već tad izbor.

Da li biste vi želeli da budete baš ta ordinacija za koju se svi odlučuju?

Realno, ko ne bi želeo, samo ćemo Vam reći – Google Ads!

Google svakodnevno daje rezultate u milijardama pretraga (skoro 40 000 u sekundi!).

Tako da, reći da je Google moćan je zapravo potcenjivanje. Google drži monopol na netu, a njegova sposobnost da dosegne kupce koje tražite je bez premca!

Google Ads je izuzetno moćan alat koji je idealan za stomatološke ordinacije koje žele da privuku nove pacijente.

Google je najveći pretraživač na svetu, a oglas na Google može da usmeri veliku količinu saobraćaja na web sajt vaše stomatološke ordinacije.

Posetioci će doći na vaš web sajt onda kada su zainteresovani za stomatološke usluge koje nudite.

Dakle:

– Za razliku od drugih oglašivačkih mreža, Google oglasi se prikazuju ljudima koji već traže ono što nudite, već postoji volja potencijalnog korisnika za interakcijom. 

 

Prikazuju se samo kada postoji potražnja. Za razliku od neželjenih reklama, oglas za vaše stomatološke usluge će se prikazivati samo onim ljudima koji tragaju za njima.

 

  • – Ova vrsta oglasa vam omogućava da se prikazujte lokalno. Kada neko traži stomatologa u svojoj neposrednoj blizini, šanse su ogromne da ćete biti prva opcija.
  • – Pruža vam mogućnost da pored klasičnog tekstualnog oglasa postavite i takozvane ekstenzije, odnosno opciju da vas neko direktno pozove ili lokaciju da vašu ordinaciju ljudi pronađu po fizičkoj adresi.
  • Precizno ciljanje – uz pomoć odabranih ključnih reči pojavite se isključivo onoj ciljnoj grupi koja je relevantna za vašu stomatološku praksu.

Šta su to ključne reči?

To su reči, odnosno fraze koje korisnici ukucavaju u pretrazi (search bar) kada žele da dođu do željenih informacija.

 

Primeri: “stomatološka ordinacija Beograd”, “bezmetalne krunice cena”, “ultrazvučno skidanje kamenca”, itd. 

(Kasnije u tekstu možete videti konkretan broj mesečnih pretraživanja za neke, vama relevantne, ljučne reči.)

 

Кljučne reči treba da odražavaju sve različite tipove upita potencijalnih korisnika kako bi vas neko lakše pronašao dok traži ono što vaša stomatološka ordinacija nudi.

 

Ako, na primer, neko želi da dođe do stomatološke ordinacije koja svojim klijentima izrađuje bezmetalne krunice najsavremenijom metodom, fraze (ključne reči) po kojima bi neko mogao da ih traži su: “bezmetalne krunice”, bezmetalne krunice Beograd”, „stomatološka ordinacija bezmetalne krunice”, itd.

 

Tu dolazimo do čuvenih “money keywords”, odnosno do ključnih reči koje donose zaradu.

 

Kako to funkcioniše, sigurno se pitate?

Potrebno je pravilno istražiti tržište, konkurenciju, poznavati stručne termine i psihologiju potencijalnih klijenata. Kada ste sigurni da ste pronašli frazu koja će vam doneti uspeh, to se lako testira “na terenu”.

 

Ukoliko fraza dovodi ljude do vas, po dobroj ceni, onda ste uboli “džekpot” i možete očekivati višestruki povraćaj investicije i sigurnu dobit!

 

 

Zato je najsigurnije da se koriste reči i fraze sa lokalnom konotacijom: “stomatološka ordinacija na vračaru”, “zubari zemun”, i slično.

Ukoliko već imate potvrđen nalog na „Google My Business-u“ (o čemu će se detaljno govoriti na kraju teksta), sam Google će pokupiti vašu adresu, radno vreme, telefon, sajt. Tako ćete biti još vidljiviji i imaćete veći kredibilitet kod posetilaca koji pretražuju Google.

 

Pored samih ključnih reči koje se fokusiraju na lokaciju, moguće je prikazati oglase i na Google Maps servisu, uz pomoć lokacijske ekstenzije koja će izgurati vašu ordinaciju ispred svih rezultata na mapama.

 

U Google kampanji bi trebalo koristiti „hitnost„, odnosno fraze koje se odnose na neke neplanirane stvari vezane za stomatologiju, “hitna popravka zuba”, “hitno vađenje zuba” “dežurna stomatološka ordinacija”, “dostupni 24h”, „jak bol u zubu“, itd.

 

Potencijalni korisnik će, kad vidi oglas gde se može odmah javiti putem “ekstenzije za poziv” ili vas naći uz lokaciju, siguno će, s obzirom na hitnost i oglas koji mu nudi sve potrebno, rešiti da dođe u vašu ordinaciju.

 

Google Ads nudi mogućnost da pored lokacijskih i demografske pretrage, dalje suzimo ciljnu grupu kojoj želimo da se oglasi pojavljuju i to na osnovu godina, pola i slično.

 

Izuzetno korisna opcija ako na primer imate akciju vezanu za proteze, pa je neophodno targetirati mlađu populaciju ili izrada kompletne vilice, namenjeno starijoj populaciji.

 

Telefoni su još uvek najčešće korišćen metod za zakazivanje termina kod stomatologa. Upravo zato je ekstenzija za poziv najbolji mogući potez za Google kampanju jer tako skraćujemo vreme između davanja informacija i zakazivanja samog termina, jer je sve odmah dostupno potencijalnom pacijentu. S obzirom da velika većina ljudi Google pretražuje preko mobilnih uređaja, ovo je najlogičniji potez.

 

Obavezno: Vaš web sajt mora da obiluje tim ključnim pojmovima jer će delom, na osnovu toga i sam Google rangirati vaš web sajt po relevantnosti za potencijalnog korisnika.

Reklamne Kampanje na Google Ads

Kada je u pitanju kreiranje oglasa na Google Ads, mora se voditi računa o 2 stvari:

  • – Cilju kampanje
  • – Vrsti kampanje

U zavisnosti od potreba vaše stomatološke ordinacije, možemo odabrati sledeće ciljeve:

  • – Prodaja
  • – Lidovi
  • – Saobraćaj
  • – Razmatranje
  • – Impresije
  • – Promocija aplikacije

Ciljevi koji su najznačajniji za vašu branšu su saobraćaj ka vašem web sajtu, kao i impresije, odnosno količina prikazivanja oglasa što većem auditorijumu.

Kod Google Ads oglašavanja postoji 5 vrsta kampanja i sve su jako važne za promociju vaše ordinacije i stomatoloških usluga:

  • – Search Network campaign Display
  • – Network campaign 
  • – Shopping campaign
  • – Video campaign
  • – App campaign

Najznačajnija mesta na kojima bi trebalo da se pojavi vaš oglas su mreža pretrage (Search Campaign), medijska mreža (Display Campaign), kao i Video Campaign (Oglasi na Youtube kanalu).

 

PRIMER Search kampanje (mreža pretrage):

PRIMER Display kampanje (medijske mreže):


PRIMER Video kampanje (Oglasi na Youtube kanalu):

Moć remarketinga

Kao što smo već pomenuli, verujemo da ste primetili da vas s vremena na vreme oglasi „prate“ svuda po internetu.

 

Pogledali ste oglas za zimovanje od neke turističke agencije i sad vas gde god se na internetu nađete prate reklame baš o toj ponudi.

 

To je upravo remaketing opcija na Google Ads.

 

Sad zamislite kako bi to pomoglo vašoj stomatološkoj ordinaciji da dođe do novih klijenata. Da vam dočaramo, kad neko klikne na vaš oglas na Google i ne oduči se odmah da vas pozove, poseti ili iskoristi vaše stomatološke usluge, Google ga zadržava u bazi posetilaca koja je jako važna, jer je ona osnova za dalje remarketing postupke.

 

Onda kreiramo zasebnu kampanju, odnosno oglas koji će se prikazivati isključivo ljudima iz te baze, na Google ali i na svim sajtovima gde su Google oglasi dozvoljeni.

 

Tako da će ove korisnike pratiti reklama vaše ordinacije, a obzirom da su oni već bili zainteresovani za vašu ordinaciju i usluge, ovo je samo još jedan način da ih podsetimo i ubedimo da se odluče za vaše stomatološke usluge!

 

Ako je neko zainteresovan na primer, za bezmetalne krunice i preko oglasa je posetio vaš veb sajt, njemu će se konstatno pojavljivati reklama za uslugu ugradnje bezmetalnih krunica koje vaša ordinacija nudi.

 

U tome leži moć remarketinga! Ilustracija ispod će vam još bolje približiti ovu neverovatnu mogućnost:

Pre nego što još pređemo na poslednja 2 bitna elementa SMARTER SMILE MARKETING sistema (Google My Bussines i SEO), podsetimo se još jednom zbog čega jeo baš Google Ads pravi kanal za reklamiranje vaše stomatološke ordinacije.

 

Kada se oglašavate ne Google, oglas se prikazuje isključivo ljudima koji su već zainteresovani za usluge i proizvode koje vaša ordinacija nudi Kod Google oglasa, rezultati su relativno brzo vidljivi i merljivi.

 

U svakom trenutku možete znati i videti koliko ljudi reaguje, klikće, zove vaše oglase…

 

Ovaj tip oglašavanja je najmanje rizičan.

 

Troši se samo onoliko koliko je dogovoreno, a cena konverzije je ubedljivo najmanja u odnosu na druge marketing platforme (Facebook Ads), jer plaćanje se vrši isključivo ako neko ima interakciju sa vašim oglasom!

 

U celoj ovoj priči ne treba zaboraviti da Google želi da VI USPETE! 

 

Kao marketing platforma za oglašavanje u interesu mu je da vaša ordinacija uspešno posluje sa njima jer uzajamno jedni drugima ostvarujete ultimatinvni cilj.

 

Povećavate jedni drugima profit, jačate brend i promovišete jedni druge na najbolji mogući način.

​Tajne Google My Business-a?

Ne postoji jedno, bilo kakvo, koliko god ono bilo logično, ma gde bilo izrečeno i u koje vreme, neko razumno opravdanje ili razlog zbog čega vaša stomatološka ordinacija ne bi imala svoj Google My Business nalog!

 

NEMATE GOOGLE GMB = NEMATE JEDAN OD IZVORA ČISTOG PROFITA

 

Ovo je besplatan Google-ov servis i savršeno se uklapa u vašu tržišnu nišu, odnosno stomatološke usluge, a može vam isto tako besplatno doneti veliku korist ukoliko napravite ovaj nalog kako bi trebalo.

Pomoću slike ispod ćemo odmah raznjasniti šta je zapravo Google My Business nalog, pra nego što razjasnimo njegove prednosti i benefite koje može doneti vašem biznisu.

Na slici vidimo primer kada neko na Google Mapama pretražuje “zubar Čelzi (London)”.

 

Na levoj strani su izlistani rezultati pretrage za tu ključnu reč i sve su to stomatološke ordinacije koje IMAJU GMB nalog, u suprotnom ne bi bili na ovoj listi uopšte.

 

U sredini vidimo kratak pregled GMB naloga „Velington“ Klinike, a desno se može videti gde se one u realnom prostoru (na mapama) nalaze.

 

Pre nego što se dotaknemo samog naloga na sredini slike, trebalo bi na brzinu objasniti genezu samog GMB servisa.

 

Dakle, GMB je pre svega nastao jer je bio neophodan za korišćenje navigacije, odnosno Google Mapa, jednostavo su ljudima bile potrebne “tačke” na mapi kako bi znali gde se šta nalazi i kako bi mogli do njih da se dovezu, dopešače, itd…

 

Nakon toga je Google dodavao opcije na GMB nalog, gde je pored naziva, adrese i radnog vremena mogao da se integriše web sajt, (ekstenzija) opcija za poziv, a kasnije i druge opcije kao što su slike, “pitanja i odgovori”, recenzije, itd.

 

Ovakvi GMB nalozi su toliko postali praktični, jer su na veoma uprošćen i konkretan način davali najbitnije informacije korisnicima kako bi oni doneli svoju odluku (čitaj – rešili svoj problem) da ih danas Google “gura” i u svoju klasičnu pretragu, i to na prve pozicije, pogotovo na lokalu! Ovo je upravo ono što vama, stomatologu, treba!

 

I danas, kada neko iz lokala pretražuje određene ključne reči (npr. “zubar kragujevac”), postoji velika šansa da se baš vaš GMB nalog prikaže čak i kao prvi rezultat.

 

Dakle ne samo na prvoj stranici, nego kao prvi rezultat, koji prema istraživanjima može odneti i do 50% celokupnog saobraćaja sa prve stranice!!!

 

Iz ovoga vam je jasno koliko GMB nalog može značiti (plus što veliki saobraćaj možete povuči i sa samih Google Map-a), a evo još nekoliko benefita koji GMB sa sobom nosi:

 

  • Pre svega, vaš potencijalni pacijent odmah vidi sve relevantne informacije, naziv, adresa, radno vreme, ocenu, par slika, dugme za putanju do vas, dugme za pozivm, dugme do vebsajta, i to samo na pregledu GMB naloga (kao na slici gore), a kada uđe na sam nalog…
  • – Dobija još minimum 4 sekcije koje mogu biti KLJUČNE da dođe baš kod vas, a to su:
  • 1. Galeriju slika (koju možete postavitii vi i vaši zadovoljni pacijenti), i tu nema potrebe govoriti o tome koliko profesionalne slike vaše ordinacije, opreme, zaposlenih, usluga i slično mogu doprineti u donošenju odluka.
  • 2. Sekciju “pitanja i odgovori” gde možete izlistati najučistalija pitanja koja dobijate iz svakodnevne prakse i na iste dati relevantne odgovore. Sebi ćete uštedeti vreme koje bi izgubili na svakodnevno odgovaranje na ista pitanja, a dobar deo klijenata će ceniti što ne mora da zove za sve i svašta.
  • 3. Kratak opis vaše stomatološke ordinacije, gde je poželjno upisati kratak istorijat vašeg poslovanja, nešto o vašoj ekpertizi, i slično. 
  • 4. I ono najbitnije RECENZIJE! Recenzija na internet je danas ubedljivo NAJJAČE oružije u marketingu. To je bukvalno isto kao kada vas neko negde usmeno preporuči. Dakle, dobre recenzije vaših klijenata mogu biti ključna stvar za pribavljanje novih klijenata, zbog čega ovome treba posvetiti posebnu pažnju, podsticati ih i držati prosečnu ocenu na što većem nivou! Ovo je najvidljivija stvar na GMB nalogu i ona zapravo može “ukrasti” klik vašem konkurentu i to potpuno besplatno!

Ukoliko već imate GMB nalog (i uzgred svaka čast što ste isti napravili), evo nekoliko saveta kako da ga poboljšate:

 

  • Kačite objave na vaš GMB nalog. Pored slika možete kačiti i kratke tekstove na neku relevantnu temu koja, odgovor na neko relevantno pitanje koje može u potpunosti stajati na vašem GMB nalogu ili voditi ka vašem sajtu gde potencijalni klijenti mogu pročitati ostatak ili ceo tekst.
  • Upišite tagove. “dežurni zubar”, “proteze”, “popravka zuba”, “izbeljivanje zuba”, itd. Ovo će mnogo pomoći u pretrazi i rangiranju. Kako bi vam bilo jasnije o čemu se radi, ovi tagovi bi trebalo da budu pandam tagovima kao što su “otvorena bašta”, “brza hrana”, “burgeri”, “kokteli”, “doručak”, “pica”, “veganska hrana”, itd., kada je reč o biznisima kao što su kafići i restorani.
  • Napišite dobar, relevantan i detaljan opis u sekciji koja služi za to. Ne mora biti 2000-3000 reči, ali se ovde potrudite da date karakter vašem poslu, prenesite na ovaj način vaše ključne vrednosti, ekpertizu i upišite neke najbitnije ključne reči.
  • Obavenzno povežite web sajt sa GMB nalogom, ovo će dati samom nalogu ogroman kredibilitet.
  • – Ukoliko je to moguće, najbitniju ključnu reč, npr. “dežurni zubar” ubacite u sam naziv GMB naloga, jer naziv uopšte ne mora da bude upisan isto onako kako ste registrovani u APR-u.
  • – Obavezno definišite kategorije “Dental”, “Dental Laboratory”, “Dentist”, “Dental Clinic”, jer ovo na lokalu veoma utiče na pretragu.
  • – Ažurirajte informacije i neka one budu tačne. Ne smete dopustiti da radno vreme, broj, adresa i slično imaju bilo kakve greške.
  • – Slike! Mnogo slika, najbolje stavite na početak i pravite što je više moguće raznih slika, o svemu i svačemu, i kačite ih što češče. Ovo čini vaš nalog “živim” i utiče na poziciju, a potencijalnim pacijentima će mnogo značiti.
  • – RECENZIJE! Ovo je toliko bitna stvar da treba razmisliti čak i o nekom popustu ili poklonu koji možete dati pacijentu na licu mesta u zamenu za recenziju! 

Samo još jedna bitna napomena, a da se vratimo na primer kafića i restorana.

Možda to kod nas još uvek nije toliko uočljivo, mada se kod mlađe populacije već može primetiti, a to je da dolazi vreme gde niko nigde, po nijedan proizvod ili uslugu neće otići, pre nego što iste ne pogleda na internetu.

Vebsajt, Instagram nalog, a pogotovo GMB nalog zbog svojih recenzija, biće glavna mesto donošenja odluka.

Po malo većim, a pogovoto turističkim mestima, se već sada dešava da se na običnu kafu odlazi tek kada se analizira GMB nalog.

 

Dok se ne pogledaju slike kafe, slike enterijera, da li kafić ima baštu, da li je dozvoljeno pušenje, šta su drugi rekli o kafama i kafiću, da li služe krosan uz kafu, koja je ocena i koliko je ljudi dalo ocenu, NEMA ODLUKE!

 

Imajte ovo na umu, jer se isto odnosi i na stomatološke usluge, pogotovo što nemate ni približno jaku konkurenciju na Google-u kao što je to slučaj sa kafićima i restoranima.

 

Sada je idealno vreme krenuti u pohod na prve pozicije i na iste se zacementirati do daljnjeg!

 

Šta i kako Google SEO?

Postoji SEO šala: Kad ubiješ čoveka najbolje mesto gde možeš da sakriješ telo je na drugoj strani Google-a.

 

Tamo niko ne traži, niko ne ide na drugu stranu Google-a.

Nažalost iako je ova opaska smešna na prvu, to je velika istina. Sad vam je jasno zašto je bitno da vaš biznis bude na prvoj strani, i zbog čega je optimizacija za pretraživače (SEO), toliko bitna.

 

Kada su pitali jednog od najvećih stručnjaka internet marketing-a u Srbiji, a i šire, Istoka Pavlovića šta bi više voleo, da njegov biznis bude na Pinku ili na prvoj strani Google-a po relevantnim ključnim rečima, on je odgovorio: “Na Google-u.” uz konstataciju da vredi mnogo više.

 

Kako stići na prvu stranu Google-a?

Postoje 3 načina:

  1. Skratiti vreme i platiti Google-u da vas tu “smesti” za određene ključne reči
  2. Razvijati GMB nalog i osvojiti poziciju na lokalu
  3. Raditi SEO-u veb sajta i osvojiti poziciju kako na lokalu, tako i šire (na nivou Srbije)

Koji god da je način, prva stvar koju morate da učinite je da istražite ključne reči.

 

Ako ste “dečiji zubar”, to je glavna ključna reč, dodatne mogu biti “najbolji dečiji zubar”, “dečiji zubar (mesto)”, “koji je najbolji dečiji zubar u (mesto)”, itd.

 

Bitno je i to koliko se određena reč kuca na mesečnom nivou.

Na slikama ispod je nekoliko primera istraživanja ključnih reči, kako bi stekli uvid o čemu se radi.

U prvoj koloni možete videti ključne reči, u drugoj broj mesečnih pretraga, u trećoj je cena po kliku i u četvrtoj index jačine konkurencije (od 0 do 100).

 

Imajte u vidu da je broj mesečnih pretraga veoma rigidna cifra i često daje veće rezultate nego što su u istraživanju prikazani.

 

Ovde, u Srbiji, ovi alati nisu dovedeni na nivo kakav kao u Americi, pa se često moramo voditi zdravom logikom i testiranjem ključnih reči.

 

Kada odredite ključne reči, možete dalje nastaviti pohod na prvu stranicu, jer su te ključne reči one koje ćete koristiti skoro svuda, u plaćenom oglašavanju, na GMB nalogu, na vebsajtu, svuda!

 

Jednostavno je, postoje 3 trazloga zbog čega bi kao stomatološka ordinacije trebalo da ulažu u SEO, pre svega lokalni.

 

Google je kao što su nekada bile “Žute strane” za lokalne biznise, jer danas:

  1. 20% svih mogućih pretraga na internetu su pretrage u lokalu 
  2. Isti procenat ide preko 40% kada se radi o pretragama putem mobilnih telefona 
  3. 90% ljudi će danas lokalni biznis proveriti prvo na internetu

Kada dostignete prvu stranicu Google-a, prosto dobijate nove pacijente SVAKOG meseca i to BESPLATNO!

Brzi rezultati (na lokalu).

Za SEO kampanju na nivou Srbije je često potrebno 6 i više meseci kako bi se došlo do prve strane i to ako je dobro odrađena optimizacija, dok na lokalu ti rezultati se mogu videti upola brže.

 

Ako izuzmemo plaćeno oglašavanje kao način da se odmah dođe do prve strane, o čemu će biti više reči u nastavku teksta, ostaje opcija putem dobroh vođenja dobrog GMB i SEO kampanjom samog veb sajta.

 

GMB nalog i veb sajt međusobno prave sinergiju i pojedinačno utiču na poziciju i jednog i drugog u Google-ovom algoritmu.

 

  • Pošto je već bilo reči o optimizaciji GMB naloga, evo i nekoliko saveta kako da vaš veb sajt rangirate na Google-u:

Pre svega, ključne reči koje ste istražili, sada koristite u tekstu na samom sajtu.

 

Nemojte preterivati jer zastupljenost istih ne bi trebalo da bude veća od 5-10%, inače će doći do kontraefekta (Google nije “glup”, zna da prepozna ovakve stvari).

 

Obavezno ih koristite u naslovima, podnaslovima i imenovanju slika.

  • Arhitektura, struktura, i dizajn web sajta moraju biti logični, jasni i lepo sortirani, kako ne bi zbunjivala ni algoritam ni ljude.
  • Web sajt mora biti optimizovan za mobilni uređaje. Ovo je obavezno!
  • Što je manje vreme učitavanja veb sajta, to bolje.
  • Sajt mora biti brz. SSL sertifikat o bezbednosti doprinosi autoritetu sajta, pa tako i njegovom ranku. Kupite ga!
  • Ostavite linkove, odnosno citirajte druge relevantne web sajtove o stomatologiji na svom sajtu (ne svoje konkurente).
  • Potrudite se da drugi relevantni web sajtovi isto to urade za vas.
  • Povežite svoj web sajt sa profilima na društvenim mrežama, Instagram, Facebook, YouTube i slično.
  • OBAVEZNO integrišite GMB nalog sa svojim web sajtom.
  • I na kraju, ono što će dati najjači efekat, održavajte sajt “živim” tako što ćete voditi blog gde mogu stajati tekstovi o bilo čemu što je relevantno za stomatologiju (i ovde koristite ključne reči), kačite slike, recenzije i redovno ažurirajte vaš veb sajt.