SMARTER LOGO (1)

CONTENT MARKETING

 

KAKO IZDOMINIRATI NA TRŽIŠTU U 2020.

Ostvariti profit! Uvećati zaradu!  Izgraditi jak brend od poverenja!

 

Verujemo da i vi težite da opipljivi rezultati vašeg poslovanja budu na zavidnom nivou.  

Uporni ste da pronađete najefikasnije načine oglašavanja radi što boljeg pozicioniranja vašeg biznisa na tržištu.

 

AUTOR: SMARTER AGENCY

 

Kako content marketing može da vam pomogne u toj priči? 

Content marketing ili marketing sadržaja je oduvek bio važan segment marketinških strategija, a naročito danas, u eri digitalne revolucije, kada se informacija smatra najvažnijim sredstvom dobre komunikacije.

Ovu činjenicu, savremeno poslovanje koristi kao ključnu sponu između biznisa i kupca (klijenta).

 Kako?

Sigurno ste primetili da u poplavi najraznovrsnijih informacija i sadržaja samo određena priča može da zaokupi pažnju ljudi. Da li znate u čemu je tajna takvog sadržaja (content-a)?

Odgovor se krije u vrednosti koju takav sadržaj daje publici.


84% LJUDI OČEKUJE DA BRENDOVI PRUŽE SADRŽAJ KOJI ZABAVLJA, IMA INTERESANTNU PRIČU, PRUŽA REŠENJE I STVARA ISKUSTVA I DOGAĐAJE


(Meaningful Brands, 2017)

Vi imate dobru priču i razmišljate kako da je, na finansijski najisplativiji način, podelite sa što širom publikom. Tradicionalni kanali oglašavanja (TV, radio, novine, bilbordi) funkcionišu po principu što više to bolje, dakle zahtevaju izuzetno velika ulaganja.

Zato je internet ogromno i, još uvek, najjeftinije tržište za plasman vaše biznis priče. To trebate iskoristiti! 

Mnogi preduzetnici su se već našli u vodama internet marketinga.

 

Napravili su sajt, možda i online prodavnicu i svoje proizvode (uslugu) su predstavili u najlepšem svetlu. 

Promovisali su ih i na društvenim mrežama poput Facebook-a i Instagram-a i izdvajali su dosta sredstava da online reklamu vidi što veći broj ljudi.

 

Posle izvesnog vremena rezultati su bili više nego poražavajući jer su shvatili da uloženo vreme i novac nisu doveli do željenih ciljeva u poslovanju.

U čemu je bila greška?

Investirali su u digitalni marketing i fokus je bio kreiranje sadržaja za potencijalne klijente.

Zar sadržaj nije bio poenta nastupa i društvenim mrežama?

Tako je. Ali…

Da li su odabrali najefikasniju marketinšku strategiju za online promociju svog proizvoda (usluge)?

 

Da li su je primenili na pravi način i kroz najefikasnije platforme (Google, Youtube, Instagram, Facebook…) za njihov biznis? 


Koja dubina komunikacije je ostvarena sa publikom i da li je targetiranje bilo adekvatno?


Šta je to što su svojim kupcima (klijentima) prezentovali kroz sadržaj? 


Da li su propustili da pričom istaknu vrednost i da objasne publici zašto je baš taj proizvod (usluga) dobar za njih?

 

75% LJUDI KOJI PRONALAZE LOKALNE, KORISNE INFORMACIJE U REZULTATIMA PRETRAGE, ČEŠĆE ĆE FIZIČKI POSETITI PRODAVNICE

(Google 2017)

Već postaje jasnije! Ako primenite odgovarajući marketing sadržaja, na odgovarajućem tržištu, rezultati će biti fantastični. 

Naravno, ne treba očekivati nikakvo instant rešenje, u pitanju je strategija koja uz istrajan rad i kontinuirano praćenje tržišta donosi uspeh na duge staze. 


Međutim…70% marketara nema doslednu ili integrisanu strategiju sadržaja (Altimeter)


U tekstu koji sledi predstavićemo vam sve benefite content marketinga i pomoći ćemo vam da ih uspešno implementirate u svoje poslovanje.


Zašto je CONTENT MARKETING važan za vaš biznis?

 

Content marketing najjednostavnije rečeno predstavlja vredne informacije koje privlače pažnju, pokreću publiku, uvećavaju profit i izgrađuju biznis. 

 

„Prema Content Marketing Institute-u content marketing je strateški marketinški pristup fokusiran na kreiranje i širenje vrednog, relevantnog i postojanog sadržaja koji će privući i zadržati tačno određenu publiku i iznad svega ostvariti profitabilnu akciju klijenata.“ 

U digitalnom svetu se content marketing koristi kao veoma moćno oružje za kreiranje, objavljivanje i distribuciju sadržaja određenoj (targetiranoj) online publici.

Srbija se trenutno nalazi na 45 mestu u svetu po interesovanju za ovu oblast (Google Trends).

Trend zainteresovanosti za temu content marketing u svetu od 2004 do danas.Izvor: www.trends.google.com

 

Iz kojih razloga se koristi CONTENT MARKETING?

 

Postoje tri glavna razloga zbog kojih se marketing sadržaja koristi u savremenom biznisu:

1) da se poveća prodaja 

2) da se napravi ušteda

3) da se obezbedi lojalna publika

Ako sagledamo sve koristi content marketinga mogli bismo da nabrojimo sledeće:

1) privlačenje pažnje i generisanje lidova

2) širenje mreže potrošača

3) generisanje ili porast online prodaje

4) povećanje svesti o brendu i izgradnja njegovog kredibiliteta 

5) porast angažovanja online društvene zajednice

Da biste do svih ovih ciljeva došli jasno je da svoju online priču treba da gradite na vreme i strateški. 

Ne kaže se tek tako: gvožđe se kuje dok je vruće! 

Ova narodna mudrost, da sve treba uraditi u pravo vreme, i te kako treba da vam bude lajtmotiv u plasiranju i promociji vašeg biznisa.

Jer ako propustite priliku i ne učinite ono što je u vašoj moći u pravi čas, ode mast u propast! 

Dodaćemo još da sve to treba uraditi i na pravi način, upravo ovako:


Zbog čega je SADRŽAJ važan za dobar marketing?


Sadržaj (eng. content) čini srž marketinga i kao takav predstavlja sadašnjost i budućnost marketinga uopšte. 

Deo je svih marketinških formi: Social media marketing, SEO, PR, PPC, Inbound marketing, Content strategy, itd. 

Možemo reći i da je sadržaj sve ono što od nas zahteva da nešto pišemo (uputstvo, blog), sklopimo tekstualno i vizuelno (video, fotografija, infografik) online (veb sajt, društvene mreže).


Dobar marketing ne može da funkcioniše bez dobrog sadržaja!


Dobar sadržaj se oslanja na marketinške principe, a istovremeno je zabavan, kreativan, informativan i/ili koristan

Originalan i relevantan sadržaj se danas smatra za najpametniji način online marketinga.

Prema izvoru Digitalni marketing: pojmovnik (2017), Nataše Krstić  sadržaj (content) podrazumeva tekst, sliku, video, audio ili bilo koji drugi sadržaj specijalno kreiran za potrebe marketinga/promocije, s ciljem da pošalje određenu poruku ciljnoj grupi potrošača. Sadržaj može biti plasiran putem velikog broja komunikacionih kanala poput interneta, televizije, događaja, štampanih medija, prodajne pošte, specijalizovanog istraživanja, mobilne aplikacije itd., pa se stoga prilagođava karakteristikama svakog pojedinačnog kanala.

 

Možda ste se susreli sa situacijom da je sadržaj loš i da tehničkim delom (targetiranje, pikseli, analitika) niste uspeli da poboljšate kvalitet onoga što ste objavili tj. plasirali publici.

Praktično to znači da ste pravu tj. relevantnu publiku doveli do sadržaja koji nije dobar i koji će ona automatski kao takav prepoznati i odbaciti. 

Zato je važno:

KREIRAJTE SADRŽAJ ČIJIM KVALITETOM ĆETE PRIVUĆI I ZAINTERESOVATI, ZA VAŠU BRANŠU, RELEVANTNE LJUDE!
 

Primer I – je loš sadržaj zato što svako ko se bavi uslužnim delatnostima govoriće za svoj prostor i uslugu da je idealna, najbolja, jedinstvena itd. 

Takođe, suviše očekivano deluje i kada se za rođendan vezuje epitet najradosnije, jer to je činjenica i nije nešto novo. 

Slika prostora u kome se slavi, a koji je ispunjen sadržajima za decu donekle može biti interesantna jer pruža uvid šta prostor sve nudi (mada je potpuno očekivano da se u sali koju iznajmite za proslavu dečijeg rođendana nalaze i sadržaji za decu). 

Ovakav copy publici ne daje ništa što već nije viđeno, pa kod publike prolazi nezapaženo.

Primer II –je dobar sadržaj jer pokazuje da ovo nije klasična promocija usluge koja se može uvrstiti u program rođendanske proslave. 

Pokazuje da ova sala (restoran) ima posebnu uslugu koju nije moguće dobiti bilo gde. 

Igra sa omiljenim crtanim junacima je nešto što mališani obožavaju (prepričavaće danima kako im je bilo na tom rođendanu i kako su se družili sa likovima iz crtaća) i za roditelje je nešto što nije često viđeno (roditelji će se potruditi da urade sve za svoju decu, da ih obraduju, razvesele).

Sve to je potkrepljeno u videu koji prikazuje kako je zaista izgledala ta atmosfera koja se naslućuje u tekstu. I šta mislite, koji post je na facebooku zaradio više lajkova, komentara, deljenja?

Koji sadržaj je imao bolji odziv publike? Naravno nije teško pogoditi.

Prilikom pisanja sadržaja, koji još nazivamo i copy, važno je da vodite računa o:

– gramatičkoj pismenosti teksta, 

– ispravnosti činjenica koje se u tekstu iznose, 

– načinu na koji se obraćamo ljudima, 

– kreativnim formama pisanja, 

– ozbiljnosti teme ili eventulano duhovitom pristupu, 

– scenariju teksta i videa (ukoliko je on deo sadržaja). 

Ali to nije sve!

!

APSOLUTNI FOKUS NA PROIZVOD JE KARDINALNA GREŠKA, KOJA SE DANAS ČESTO MOŽE SRESTI U RAZLIČITIM ONLINE SADRŽAJIMA – NEMOJTE DA JE NAPRAVITE!

Ukoliko je napravite publika će pobeći pre nego što budete imali bilo šta drugo da joj kažete. Pitate ste, verovatno, zbog čega je ovo tako velika greška ako nam je svima važno da upoznamo publiku sa našim proizvodom (uslugom)?

Odgovor je da isključiv fokus na proizvod ne ostavlja prostora da osoba kojoj je taj proizvod (usluga) namenjen sagleda zašto je baš taj proizvod ili usluga dobra za njega, zašto je za njega to važno i kakve prednosti mu to donosi.

Zato:

!

DOBAR SADRŽAJ ILI COPY IMA FOKUS NA PUBLIKU. OBRAĆAJTE IM SE UPRAVO TAKVIM, KVALITETNIM SADRŽAJEM! DAJTE INFORMACIJAMA VREDNOST.

Kada copywriter (kopirajter) piše on u glavi prvenstveno ima svest da će njegov tekst čitati neka osoba koja pripada potencijalno lojalnoj publici.

Zato se, dok piše, copywriter sve vreme obraća osobi, koja ima svoj karakter i profil ličnosti.


KADA KVALITETNIM SADRŽAJEM ZAINTERESUJETE PUBLIKU I PRETVORITE IH U LIDOVE, SLEDEĆI KORAK JE KONVERZIJA.


To praktično znači sledeće: Vi ćete svojoj ciljnoj grupi potrošača kroz sadržaj dati nešto interesantno, edukativno, zabavno, nešto vredno.

Time ćete uticati da se kod njih probudi svest o vašem proizvodu (usluzi) čime ih pretvarate u tzv. lidove. Kreirajući nove, kvalitetne i vredne sadržaje vi ćete kod lidova tj. potencijalnih potrošača izazvati određenu, željenu reakciju (prijaviti se, kupiti nešto i sl.).

Konverzija u lojalne potrošače i jeste ono što želite da postignete, zar ne? Tim putem nepogrešivo dolazite do profita.


Kakav SADRŽAJ možete da kreirate prilikom oglašavanja?

Na osnovu namene sadržaj može biti:

  • Sadržaj da proda ima, kao što mu i sam naziv kaže, za cilj da proda neki proizvod ili uslugu. Piše ga direct response copywriter tj. pisac koji zna da piše tekstove i scenarije koji prodaju. Forme ovakvog sadržaja su: landing page (prodajne online stranice), prodajni video, email …
 
  • Edukativni sadržaj ima za cilj građenje i jačanje brenda. Piše se u formi bloga, instagram slika, edukativnih i how to Youtube videa…

!

U TEKSTOVIMA KOJE PIŠETE ZA SVOJU PUBLIKU POŽELJNO JE DA KORISTITE KOMBINACIJU EDUKATIVNOG I PRODAJNOG SADRŽAJA.

Sadržaj u procesu stvaranja prolazi kroz nekoliko važnih segmenata: pisanje (copywriting), dizajn (više o ovome na Smarter blogu), fotografija, video (više o ovome na Smarter blogu).

Najvažniji deo je pisanje pa ćemo se u narednom delu priče pozabaviti osnovama, ali i nekim pikanterijama ovog dela content-a.

 

Tajne COPYWRITING-a


Copywriting je delatnost copywriter-a. Njegov glavni zadatak je da napiše tekst u marketinške svrhe tj. copy .

Pisanje može biti za prodaju (npr. landing page, scenario za video i sl.) i za jačanje brenda (tutorijali, “how to” tekstovi, informativno-edukativni tekstovi i sl.) o čemu smo već govorili.

Sasvim je sigurno da ćete prilikom pisanja tj. copywriting-a morati da koristite određene metode koje imaju psihološki efekat na ljudsku podsvest, ali ono što je osnova pisanja jeste da tačno definišete profil osobe kojoj je tekst namenjen.


Avatar je profil osobe kojoj se obraćate nekim tekstom. Naravno, određeni proizvod ili usluga, npr. može biti namenjen za više tipova ljudi pa ćete, u tom slučaju, definisati 2, 3, 4 ili 5 avatara.

Jedan osnovni, svakako, treba da postoji. Definisanjem profila osobe, vi definišete ciljnu grupu.

Informacije kao što su: koje Facebook i Instagram stranice prati, kako se oblači, gde izlazi, kakvu muziku sluša, nisu dovoljne.

Za definisanje avatara je potrebno nešto mnogo jače, nešto što će da dotakne čitaoce na mnogo dubljem, emotivnom nivou.

Zato je važno da istražite koji su to strahovi (brige, stvari koje ih muče, kojih se boje i sl.), a koje su to strasti (snovi, želje) avatara.

Ovo možete da saznate na više načina: na osnovu iskustva i poznavanja psihologije ličnosti, na osnovu pitanja i tema koje interesuju vašu publiku, kroz direktnu priču i razgovor (npr. preko facebook inboxa).

Pored direktnog razgovora možete koristiti i online podatke: koje su to reči koje se najčešće guglaju, koje se stranice najviše pregledaju, koje fotografije imaju najviše lajkova.


POTREBNO JE DA ISTRAŽITE SVE ONO ŠTO VAM LJUDI NEĆE DIREKTNO REĆI.

Kada definišete avatara onda je potrebno da definišete i kojim stilom ćete da pišete, na koje ćete se strahove ili želje fokusirati, koje ćete mamce koriste u tekstu, kakav će vam biti naslov, koji stil fotografije, kakav dizajn i estetika (za facebook, instagram), koju ćete muziku odabrati za video, da li će fokus biti na niskoj ceni, ekskluzivi ili kvalitetu.

Važno je da naglasimo da ovi principi definisanja avatara važe i za osobe (B2C), ali i za firme (B2B).Iz cele ove priče dolazimo do glavnog pravila copywriting-a:

!

PRILIKOM PISANJA COPYWRITER TREBA DA SE FOKUSIRA NA BENEFITE, A NE NA OSOBINE PROIZVODA ILI USLUGE!

Veoma korisno sredstvo koje vam u definisanju benefita može pomoći je tzv. “Pa štatest.

Ispišite osobine proizvoda (usluge) i za svaku osobinu postavite pitanje “Pa šta?”. Jedan ili više odgovora su zapravo benefiti koje stavljamo u copy. Ta lista benefita je vaša polazna osnova za pisanje.

Evo još nekoliko korisnih saveta kojih bi trebalo da se pridržavate kada definišete benefite:

  • Benefiti trebaju da budu što konkretniji, jer korišćenjem ustaljenih šablona utapate se u masu i automatski postajete nevidljivi za potencijalne kupce.Neke osobine jednostavno ne možete da pretočite u benefite, zato nemojte da insistirate na definiciji kada to nije moguće
  • Ne preterujte u objašnjavanju! Ponekad je dovoljno da nešto napišete toliko cool da bi sve što dopišete bilo suvišno. Jednostavno ostavite ljude da budu impresionirani.
  • Ponekad je fotografija tako sjajna da bi svaki tekst koji napišete uništio snagu poruke koju nosi. Ovo se naročito odnosi na instagram kampanje! 

Da li ste nakon svega pročitanog uhvatili sebe kako razrađujete strategiju vašeg online nastupa?

Sigurni smo da već imate neke ideje o tome kako bi svoj proizvod na najinteresantniji način predstavili potrošačima.

Da bismo celu priču pisanja zaokružili dodaćemo još i:

!

TEKST KOJI NAPIŠETE TREBA DA SADRŽI OKO 60% BENEFITA, OKO 20% STORYTELLING-A I OKO 20% DUHA (HUMORA).

Očigledno je da se najveći deo teksta koji pišete treba odnositi na kvalitete i prednosti koje će vaš proizvod (usluga) pružiti određenoj osobi.

Jasno je da sve mora biti uklopljeno u jedno pitku priču pa će tu na pozornicu stupiti vaše naratorske sposobnosti, odnosno storytelling.

A kada u sve to unesete još i određeni ton (duh), tekst koji pišete u marketinške svrhe poprimiće svoj potpuni oblik.

Kako da content strategiju uspešno primenite u svom biznisu?

Koliko cela priča o content strategiji zvuči jednostavno, toliko i nije. Ako ste spremni da zasučete rukave i svoj biznis javnosti predstavite u najsvetlijem izdanju, samo napred!

Tržište u 2019. željno iščekuje nove pobednike. Budite kreativni i inovativni, budite u toku, pratite trend, ali prihvatite i da se uspeh na duže staze ne postiže preko noći.

Sigurni smo da imate šta da ponudite publici. Zato je sada pravi trenutak da krenete u osvajanje! 

Ne čekajte da vam posao krene nizbrdo, jer time ne samo da ćete vi trpeti, već ćete graditi i loš brending vašeg proizvoda (usluge).

A tada će biti mnogo teže da dođete do ljudi i do opipljivih rezultata. 

Ovo je investicija u budućnost, uspešnu budućnost, vašeg biznisa. 

Uhvatite se u koštac sa konkurencijom i pokažite u čemu je vrednost vašeg poslovanja.

Ukoliko ste prepoznali značaj content marketinga i poruke koje ova naša priča sa sobom nosi počnite već danas.

Naš tim je tu da vam pomogne, ako zatreba!

Možete da nas konsultujete ili kontaktirate za sve marketinške aktivnosti vašeg biznisa.

Zaigrajmo win-win!