fbpx

Zašto restorani koji JOŠ UVEK nemaju veb prezentaciju (ne)svesno upropašćavaju sopstveni biznis?

Da vas uvedemo u priču…

Ukoliko se pronalazite u sledećoj definiciji: “Biznis koji nema nameru da širi svoje poslovanje u skladu sa najnovijim inovacijama i koji želi da bude smrvljen od strane konkurencije” onda ste na pogrešnom mestu. 

U suprotnom, nastavite da čitate kako biste uvideli u čemu grešite. Veb prezentacije, odnosno sajtovi, prisutni su već godinama unazad i postaju sve popularniji. 

Ljudi u proseku provedu više vremena na internetu nego spavajući, konstantno su preplavljeni informacijama, i u moru istih, žele da do određenih dođu na brz i lak način. 

Živi se previše brzo, izbori su ogromni kada su u pitanju restorani, brza hrana i slično, a konkurencija sve veća. 

U celoj toj zbrci, vi, kao vlasnik određenog objekta, treba da ostavite svoj vidljivi trag, digitalni potpis, pečat. 

Ulaganje u veb prezentaciju je zapravo dugoročno ulaganje u vaš biznis, koje će se bez ikakve sumnje isplatiti. 

Bilbordi su izašli iz mode

Autor: Smarter Agency

 

Nekada davno, ovo je bio najbolji način za reklamiranje određenog proizvoda/objekta. Praktikuje se i danas. 

Međutim, ovaj vid marketinga papreno košta, da navedemo to kao prvu manu. 

Pogotovo će koštati u velikom gradu poput Beograda, gde neće biti dovoljno da se reklamirate samo u jednom naselju ili na određenoj lokaciji. 

Najbolja solucija bi bila zakupiti bilbord koji se nalazi blizu vašeg restorana, ali to opet nije isplativo, jer zašto ne biste prosto investirali u veliki znak koji će biti upečatljiv i vidljiv, ili recimo u deljenje ogromne količine flajera? 

Zapravo, na našim prostorima se retko kad i viđa reklamiranje restorana na bilbordu, sem kada je u pitanju McDonalds. 

Izuzeci su objekti koji se nalaze blizu graničnih prelaza, autoputa i sličnog, koji moraju da vam skrenu pažnju da treba da dođete kod njih, prezalogajite, odmorite.

 

Opiši potencijalni problem?

 

Zamislite sledeći scenario:Okupilo se veliko društvo. Nisu na vreme mislili o klopi, pa će želeti da naruče. 

Jedna osoba se kune u kvalitet vaših proizvoda, ali ostali se bune jer nisu u mogućnosti da detaljno pogledaju meni koji nudite. 

Na kraju, biraju restoran koji ima svoj veb sajt, sve potrebne informacije, i koji njima uliva poverenje. 

Ostali ste bez lepe zarade te večeri.

Drugi scenario:Vaš restoran je otmen, sadrži veliki izbor jela i pića. Ljudi po navici ne vole da žure, već žele da detaljno sagledaju ono što nudite, pa da se tek tada odluče. 

Ipak, konobari nekada umeju biti navalentni, naneti određeni pritisak na vašu mušteriju, da mora što pre da donese odluku. 

Koje je rešenje? 

Ako bi potencijalna mušterija mogla da vaš meni pogleda na internetu, moći će brže i samouverenije da donese odluku na licu mesta, pred nekom damom recimo, koja neće pomisliti da je smotan i nesiguran.

Dakle ovde smo pokrili 2 jako bitne stvari: dostupnost i ulivanje poverenja mušterijama. Internet prezentacija je nezaobilazni vid komunikacije između vlasnika objekata i mušterija! 

Posedovanjem iste pokazujete da ste ozbiljni, da pratite inovacije, a povrh svega, da brinete o svojim mušterijama i da vam je važno da njihova usluga bude besprekorna, u restoranu i van njega.

Isplanirajte vaš budžet, koliko ste spremni da platite programerima (i kasnije stručnjacima za digitalni marketing) koji će odraditi posao. 

Napominjemo, nemojte žaliti novac, jer u ovom slučaju investicija je nužna i gotovo stopostotno će doneti veliku zaradu.

Nemojte nasedati na priče poput: “Klinac iz komšiluka može da ti odradi to za 100e”. Zlatno pravilo: jeftinije je nekad SKUPLJE. 

Pravljenje sajtova je umetnost kao i sve ostalo, zato unajmite nekog ko zna svoj posao. Najbolja varijanta je da kontaktirate firmu koja ujedno pruža usluge izrade veb sajtova, plus digitalni marketing. 

Tako ćete se osigurati da je vaše poslovanje u dobrim rukama i da dobijate pun paket internet promocije. Zapitajte se šta želite. 

Najgora opcija po vas je da nemate nikakve stavove i mišljenje povodom samog izgleda vaše prezentacije, jer ćete sigurno doći u neslaganje sa programerom, ukoliko mu dozvolite potpunu slobodu. 

Ako imate i najmanju ideju kako želite da izgleda, olakšaćete svima znatno posao. Istražite konkuretne sajtove. 

Vidite šta to imaju što se vama dopada, a pronađite šta NEMAJU, i šta će vašu internet prezentaciju učiniti jedinstvenom.

 

Na koje stvari da obratim pažnju najviše?

 

Hosting

Najprostija definicija hostinga je primer stana u zgradi. Rezervisali ste neki vaš prostor, u ovom sličaju virtuelni.

Od njega može zavisiti mnogo faktora: Koliko brzo će se stranice na vašem sajtu učitavati, koliko korisnika odjednom će sajt moći da primi, kako će se sajt rangirati (na rangiranje utiču i drugi faktori, poput SEO optimizacije), i slično. 

Raspitajte se ko je dobar i pouzdan, ovo je polazna tačka.

SEO… ŠTA?

SEO optimizacija služi da omogući bolje rangiranje vašeg sajta pri Google pretrazi. Bazira se uglavnom na ključnim rečima. 

Recimo, ako korisnici često pretražuju termine poput “Najbolji restoran u Beogradu”, “online dostava Novi Beograd”, ukoliko njih ili njima slične termine ubacite u tekstove koji će se nalaziti na vašem sajtu, veće su šanse da se nakon pretrage vaš restoran pojavi kao prvi, ili kao jedan od prvih par predloga. 

Drugim rečima, čini vašu internet prezentaciju vidljivijom, na osnovu unosa preko Google i drugih pretraživača.

 

 

Platforma na kojoj će se raditi

Jedna od najpopularnijih trenutno jeste WordPress. Ukoliko želite da kasnije budete u mogućnosti da sami pravite izmene na sajtu, poput ubacivanja tekstova, promena cena ili naziva proizvoda u meniju – ovo je najbolji izbor za vas. 

Njegov interfejs (grafički prikaz) je prilagođen korisnicima, te će se i potpuni početnici lako snaći za najosnovnije potrebe. Programeri će ceniti ukoliko unapred budete znali preko čega želite da rade na izradi vaše veb prezentacije.

 

Tema

Ukoliko se odlučite za WordPress, biće potrebno da odaberete temu. Svaka tema ima svoj predefinisani sadržaj, te je potrebno da dobro istražite tačno ono što želite. Zašto? 

Zato što kasnije može doći do situacije da želite da se ubaci neki segment, ali to neće biti izvodljivo, baš zbog ograničenja određene teme. 

Postoje besplatne i one koje se plaćaju, a preporuka je da se uzmu drugopomenute, jer ćete imati korisničku podršku, zaštitu od hakerskih napada, i mnoge druge pogodnosti.

Jednostavan dizajn

Vaš cilj je da potencijalna mušterija može na sajtu brzo i lako da nađe sve potrebne informacije. Privucite njegovu pažnju određenim vizuelnim efektima, ali ne preterujte sa sadržajem i materijalima.

 

Šta bi sajt trebalo da sadrži (između ostalog)?

 

Početna strana

Prvo i osnovno. 

Treba da sadrži: U hederu dostupne linkove ka drugim stranicama. U futeru: Kontakt informacije, podlinkove, linkove ka društvenim mrežama. 

Kratak tekst o tome ko ste, šta vas čini posebnim, mogu li se recimo slavlja kod vas organizovati? 

Korisnici to žele odmah da vide. 

Postavite mini galeriju sa par upečatljivih slika, koje će se smenjivati.

 

Cenovnik/Meni

Pokazali smo na primerima zašto je bitan. Poželjno je da bude lako dostupan, već na početnoj strani vašeg sajta. 

NEMOJTE ga postavljati kao PDF fajl. 

Niko ne želi da puni svoj telefon/računar kratko potrebnim datotekama. 

Omogućite da se meni može videti odmah direktno na sajtu, i unajmite dizajnera koji će cenovnik učiniti prijatnim, preglednim, da izgleda profesionalno, a ne sklepan na brzinu, amaterski. 

Postoji li poseban meni za vegane, vegetarijance, ljude koji su alergični na određeni tip hrane? 

Da li težite ka italijanskoj kuhinji recimo, ili je izbor raznovrstan? Pokažite da kod vas svako može jesti ono što voli. 

Cene treba da budu jasno istaknute i tačno definisane.

 

Kontakt strana

Stranica na kojoj ćete prikazati tačnu lokaciju vašeg objekta za one koje dolaze u isti, a gde ćete pružiti kontakt informacije poput broja telefona, emaila i sličnog, kako bi mušterije mogle da se informišu o svemu što ih interesuje, a možda nisu našli na vašem sajtu. 

Radno vreme je obavezno navesti. 

Na slici ispod možete videti primer jedne takve strane:

 

 

Galerija

Prostor na kojem preko taktički odabranih slika treba da ubedite mušterije da vaš prostor poseduje prijatan ambijent, profesionalno osoblje, a gde one takođe mogu videti primere vaših specijaliteta. 

Dakle – strana koja treba da pruži jako dobru reklamu vaše celokupne delatnosti.

 

Online poručivanje/rezervacije

Ne najbitnija, ali svakako ne najmanje važna. Po prirodi ljudi – što manje kontakta moraju da ostvare sa vama – makar i preko telefona – utoliko bolje. 

Omogućite mušterijama da preko vašeg sajta mogu da unesu svoje podatke (ime, prezime, broj telefona, adresa), odaberu željeni termin isporuke, kao i način plaćanja (kreditnim karticama recimo, ili po primanju porudžbine).

Takođe, omogućite online rezervaciju, kako bi na vreme mogle da se planiraju određene proslave i slično.

 

Stranica sa često postavljanim pitanjima

Kako biste izbegil da vaši zaposleni stalno odgovaraju usmeno ili pismeno na jedna te ista pitanja, poželjno je da imate ovu stranicu. 

Tu korisnici mogu videti najčešće nedoumice ljudi koji su već koristili vaše usluge, te dobiti odgovore na iste. Vremenom ćete listu ažurirati, ali u nekom trenutku to bude spisak određenih pitanja.

 

“O nama” stranica

Predstavite se vašim mušterijama. U galeriji ste to uradili vizuelno, sada uradite tekstualno. Koliko dugo se bavite vašim poslom, koji su vaši ciljevi, šta vas odvaja od konkurencije, kakvu uslugu ljudi mogu da očekuju? 

Iskoristite priliku da se ovde pohvalite i svojim osobljem, kako biste dali utisak profesionalca koji brine ne samo o mušterijama, već i zaposlenima.

 

Mobilna verzija sajta

Ova stavka je OBAVEZNA. Najveći broj poseta dobijaćete upravo preko mobilnih telefona, znatno više nego preko desktop računara. 

 Mobilna verzija mora biti prilagođena i optimizovana, tako da sav sadržaj bude podjednako dostupan kao i na računaru. 

Ovo je još jedan razlog zašto treba da unajmite profesionalca za izradu sajta, a ne “komšu koji radi za 100e”, kojeg ranije pomenusmo.Na slici ispod prikazano je kako vaš sajt može izgledati na različitim uređajima:

 

Šta još treba da znam?

 

Budite aktivni na društvenim mrežama! One su još jedna nezaobilazna stavka u internet poslovanju. Instagram i Facebook su najpopularnije platforme za reklamiranje vaših proizvoda. 

Preko njih će ljudi mnogo brže deliti utiske, slike i recenzije vezane za vaš restoran. Radiće vam reklamnu kampanju, a da toga nisu ni svesni.

 

Otkud meni vremena za sve to?

Potrebni su vam community manageri. Drugim rečima, osobe koje će te stranice voditi. 

Postavljaće slike, obaveštavati korisnike o budućim događajima, promocijama, odgovaraće na pitanja i biti tu za potencijalne mušterije. Gledajte na ove stranice kao na bilbord za vaš sajt. 

Preusmeravanje ka konkretnim i bitnim informacijama, a istovremeno i marketing. Sjajna stvar, zar ne?

Naravno da može, s tim što rizikujete da vas konkurencija pojede. Možete imati i najbolji proizvod u gradu ili šire, ali ako informacija o njemu ne dopire do dovoljnog broja ljudi – znatno ćete gubiti mušterije, a biznis od njih najviše i zavisi..

Posedovanje veb sajta uliva korisnicima poverenje, pokazuje koliko ste profesionalni i koliko vodite računa o svom načinu poslovanja. 

Da biste ušli u celu ovu priču, kontaktirajte agenciju za digitalni marketing od poverenja. 

Garantujemo da je to investicija za koju se veliki broj preduzetnika odlučuje, a koja pravi višestruki profit kasnije.