SMARTER LOGO (1)


Zašto Vam je važan Google My Business


Zamislite sledeću situaciju.

Nalazite se poslom u stranoj zemlji i morate da ostanete duže nego što ste planirali i morate da prenoćite.  

Prva stvar koju ćete uraditi je ono što bi i većina ljudi na vašem mestu, potražićete na internetu da li ima hotela u vašoj neposrednoj blizini, kao i restorane u kojima možete pojesti nešto.

Google će vam upravo to i servirati!

Prikazaće vam rezultate (spisak) najbližih hotela i restorana, sa mapom, brojevima telefona i recenzijama od strane njihovih klijenata…

Sad se sigurno pitate, kako su ti lokali dospeli tu i na koji način su to oni uspeli?

Uz pomoć optimizacije biznisa za lokalnu pretragu na internetu!

Da li to možete i vi da uradite i da li treba da uradite?

Definitivini odgovor je jedno veliko DA!

Primetili ste da se Google konstantno menja i da stalno menja način na koji prikazuje rezultate pretraga. 

Google-ov ultimativni cilj je da što efikasnije poveže korisnika sa ciljem njegove pretrage. 

Nakon što u Google pretraživaču ukucate relevantne reči koja se odnosi na određeni proizvod uslugu ili delatnost, prvo što će vam Google prikazati kao rezultat su lokacije firmi u vašoj neposrednoj blizini u kojima možete pronaći upravo ono što ste tražili.

Da budemo precizni, iznad standardnog spiska web-stranica koje se odnose na zadatu pretragu tj. standardnog SERP-a (Search Engine Results Pages), pretraživač će vam prikazati odeljak sa Google lokacijama kompanija na lokalu, u vašoj neposrednoj blizini, koje bi mogle da vam ponude svoje usluge ili proizvode. 

Kada kliknete na neku od tih lokacija, završićete direktno na Google Maps, gde su oblačićima grafički prikazani svi rezultati prethodne pretrage.

Google pretrage, u žargonu – Yellow Pages, postale su veoma bitan deo svake pretrage jer umnogome skraćuju vreme traženja osnovnih informacija o firmama koje bi vam bile od koristi. 

Umesto da tražite adresu po raznim sajtovima, Google pretraživač vam je preko Google Maps pruža jednim jedinim klikom još dosta dodatnih informacija ostalih korisnika.Ako ste vlasnik kompanije, nameće se jednostavan zaključak ‒ 

Da li možete da odolite benefitima free rangiranja na Google Business stranicama koje će biti vaš novi kanal preko koga ćete privući nove klijente?


Kreiranje Google My Business profila je apsolutno nezaobilazna taktika za vaš lokalni biznis!

Google je lansirao Google My Business još davne 2014. godine, u pokušaju da na jednom mestu okupi sve svoje alatke i resurse koji su vam neophodnii za promovisanje poslovanja na Google platformama.

  • Kompanije mogu koristiti Google My Business da
  • Podignu svoju firmu na Google mapu i da upravljaju tom postavkom
  • Dobiju i upravljaju svojim Google Business nalogom
  • Naprave i upravljaju “Brand Pages” (stranici za brendove) za svoju firmu
  • Traže i prikazuju Google reviews o svojoj kompaniji i da njima upravljaju


Google My Business je izvanredan tool da otvorite vrata svoje kompanije novim, potencijalnim klijentima i pre nego što dođu do vas.

Kao vlasniku kompanije, praćenje čestih promena Google algoritma za rangiranje na Google pretraživaču može biti pravi izazov. 

Bez obzira da li se odlučite da pokušate da sami pratite te česte promene ili da unajmite SEO agenciju kojoj je optimizacija sajtova primarni posao, stavljanje resursa u stalno prilagođavanje onlajn prisustva je od vitalnog značaja u današnjem sve većem i stalno promenljivo digitalnom pejzažu.

Google rangira rezultate upravo po blizini lokacije (nagrađuje takozvane mikro momente), a pored putanje do vaše firme daje još mnogo korisnih detalja, radno vreme, slike radnje, opseg cena, kontakte i slično. 

Google listing je u stvari kao neka vrsta digitalne hostese koja sve kvalitetnije procenjuje želje surfera i preusmerava ga ka cilju.

Kakvu korist imaju kompanije od Google My Business?

Posmatrano iz ugla kompanije koja pruža usluge prednosti su sledeće:

Prisustvo na samoj Google platformi je odličan besplatni marketing. 

Čak i da se klijent prvi put ne odluči za vaš lokalni biznis, vi ste već ušli u njegov registar, tj. dobili ste besplatnu reklamu, a ovi podaci biće korišćeni sve više i u Google Graph-u znanja koji se pojavljuje sa desne strane rezultata pretrage.

Korisnici obično pretražuju mrežu više puta dnevno kako bi pronašli informacije koje će im olakšati život. 

Kao najpopularniji pretraživač koji vam pomaže da pronađete ono što vam treba, Google je razvio način da se kompanije istaknu prilikom svake pretrage, a to je Google My Business.

Bez obzira da li je u pitanju upit za mape ili klasičan search, svakog dana se preko Google sajta izvrši oko 5 milijardi individualnih pretraga.

To u prevodu znači da će se vaš profil na Google My Business prikazati velikom broju korisnika, pa zato pokušajte da zamislite koliko će vam benefita doneti profil na Google i koliki uticaj on može imati na vaše poslovanje.


Google My Business je apsolutnobesplatan alat!


Google My Business je besplatan listing firmi na jednom od najvećih pretraživača na internetu, uz pomoć kojeg vaše poslovanje približavate mnogim potencijalnim kupcima. 

Kao i Google My Business, postoji i nekoliko drugih istaknutih sajtova na mreži za različite kategorije poslovanja. 

Međutim, ovi oglasi se u većini slučajeva plaćaju, bilo da se radi o mesečnom ili godišnjem iznosu.

Vaš Google My Business profil omogućava potencijalnim klijentima jednostavan pristup podacima o samoj komaniji, njenom radnom vremenu, broju telefona, sajtu, galeriji fotografija, virtuelnoj turi i drugim uputstvima samo na jedan klik – i to sve bez ikakvih troškova!

Besplatni Google My Business profil takođe pruža klijentima pogled na vaše poslovanje tako što će pregledati ocene i komentare ostalih korisnika.

Ako upravo počinjete posao ili imate ograničen budžet, svaki dinar se računa, tako da sa besplatnim Google My Business nalogom vaša dragocena novčana sredstva možete usmerite na drugo mesto.


Vidljivost na Google mreži


Jedna od najvećih koristi koje možete imati od kreiranja vašeg profila na Google My Business je mesto na prvoj strani na Google pretraživaču koje može da zauzme prilikom listanja rezultata pretrage. 

GMB profili se pojavljuju na pretraživaču u polju za Lokalni “3-pack” i kod rezultata na Google mapama. 

Kada izvršite pretragu na Google, prva tri listinga su obično rezervisana za Google Adwords oglase.

Zatim, posle toga kada idete na dole, obično ćete videti listing za tri istaknute frime kao rezultat lokalne pretrage, a nakon toga slede čuveni rezultati za “organsku pretragu”.

Lokalni 3-paket” je nekada bio lista od sedam do deset rezultata. 

Promena na tri je napravljena kako bi se rezultati bolje servirali korisnicima malih ekrana tj. mobilnih uređaja, koji sve više vrše pretragu uz pomoć pametnih telefona. 

“Lokalni 3-paket” nalazi se na veoma vidljivom mestu na stranici sa rezultatima pretrage na Google.

Informacije koje se pojavljuju o vašoj kompaniji ili organizaciji u trodelnom paketu je vaš Google My Business listing.

Ukoliko uspete da se vaš GMB profil pojavljuje u Lokalnom 3-Pack-u, za pojmove pretraživanja koji su relevantni za vaše poslovanje, prilikom listanja rezutata, onda ćete uspeti da iskoristite maksimum iz svog online prisustva jer će vam se prihodi kroz povećan saobraćaj ka vašem sajtu i pozivima, uvećati.

Prikazivanje u “Lokalnom 3” paketu je besplatno. Google My Business profil je najekonomičniji način, u poređenju sa plaćenim AdWords oglasima, ukoliko želite da prva strana Google pretraživača bude vaš domet.Sa dobro optimizovanim GMB profilom, vaše preduzeće može se prikazati na prvoj strani Google pretrage bez i jednog dinara.


Kreiranje i optimizacija vašeg Google My Business profila


GMB profil koji je optimizovan i redovno ažuriran, šalje signale Google-u da je on relevantan za korisnike koji traže vaše proizvode ili usluge tako da treba da ga prikaže u “Lokalnom 3 paketu”. 

Postoje jednostavni koraci koje možete preduzeti odmah da biste optimizovali svoj GMB profil. 

Pre nego što krenete sa isticanjem vašeg poslovanja na mreži, morate naravno da kreirate svoj Google My Business profil. 

U vaš pretraživač unesite Google My Business adresu i kliknite na “Počni odmah”. Morate se prijaviti na vaš gmail nalog koji ćete u isto vreme koristiti i za nalog na GMB. 

Otvoriće vam se strana na kojoj započnjete sa unosom podataka o vašem preduzeću i to sa nazivom firme. 

Potvrdite da se slažete sa uslovima korišćenja i nastavite sa unosom podataka o vašem poslovanju.

Google My Business Kick Off

Proverite dobro informacije koje budete unosiliKada budete unosili podatke o vašoj kompaniji, proverite dobro sve informacije koje ste dali jer je jako bitno da one budu tačne i ažurne.

Dobro proverite vaše radno vreme, da li je kategorija pod kojom ste stavili kompaniju odgovarajuća i da nema sličnih grešaka u drugim poljima za unos podataka.


Dodajte vašu kompaniju i na drugim sličnim besplatnim sajtovima


Kada završite unos informacija o svojoj kompaniji, uverite da su ime, adresa, radno vreme i telefon vaše kompanije istovetni na svim vašim onlajn profilima, uključujući Bing, Yelp, Trendy i drugim sajtovima specifičnim za vašu branšu. 

Ukoliko na različitim sajtovima ostavljate neusaglašene informacije, one zbunjuju potencijalne kupce i negativno utiče na mogućnost da se rangirate bolje na Google pretraživaču

Unesite fotografije vaše kompanije

Nakon što se uverite da su svi unešeni podaci o vašoj kompaniji tačni, počnite sa dodavanjem fotografija koje potencijalnim korisnicima pomažu da tačno “vide” šta im nudite. 

Koristite visokokvalitetne fotografije vaše kompanije kako biste pomogli na najbolji mogući način vašem biznis online profilu. 

Unesite fotografije koje prikazuju unutrašnjost vašeg preduzeća, osoblja, enterijera, opremljenost radnog prostora, opremu, salu za sastanke, spoljašnost objekta i druge fotografije koje mogu pomoći klijentima da donesu odluku kada biraju koju kompaniju će izabrati putem GMB listinga.


Važno: Obratite pažnju na komentare i kritike


Slično postovima zaposlenih, sadržaj koji je generisao korisnik je kuriran sadržaj vaših fanova i sledbenika. 

Pogledajte svoje označene fotografije ili postove koristeći svoj brand #hashtag ili vašu lokaciju i razmotrite repostovanje visokokvalitetnih slika koje dobro oslikavaju stil vašeg brenda. 

Ne samo da su objavljeni postovi dobar, to pokazuje da zaista brinete o svojim kupcima – bitno je samo tagovati originalnog vlasnika fotografije.

Da biste ponovili sadržaj koji je generisao korisnik, skenirajte i isecite izvorni post ili koristite aplikaciju za repostovanje kao što je Repost for Instagram.

Šta je jako važno za potencijalne kupce?

Online komentari i kritike.

Ako nemate nikakve recenzije, pokušajte da napravite strategiju za dobijanje komentara od svojih klijenata,odnosno, stvorite klimu za bolji engagement . 

Ovi komentari će vam pomoći da se izdvojite od drugih preduzeća u vašoj branši. Prilikom prikazivanja vaše kompanije na GMB listingu, pored imena i adrese vaše firme u trodelnom paketu, istaknute su i zvezdice koje su u stvari ocene vaših korisnika. 

Te ocene su jedna od najvažnijih stvari koje potencijalni kupci gledaju prilikom donošenja odluke o kupovini proizvoda ili usluga na Google My Business profilu.

Negativni komentari bivših zaposlenih konačno su protiv Google smernica!!!

Google My Business je početkom 2018-e godine ažurirao svoju politiku za ostavljanje komentara. 

Kako su saopštili iz ove kompanije od sada se komentari koje su ostavili bivši zaposleni smatraju kršenjem Google smernica.

Mnogi vlasnici kompanija su se žalili jer su im bivši zaposleni ostavljali negativne komentare. Google je uporno odbijao da ih ukloni. 

Razloga je bio kako oni kažu to nije bilo protiv njihovih smernica. Jednostavno korisnik (vaš bivši zaposleni) više ne radi u toj firmi. 

Dobre vesti su, da je Google ažurirao svoju politiku prema komentarima. Napokon recenzije bivših zaposlenih konačno mogu da se uklone.Nove smernice su sada pod lupom u centru za pomoć za Google mape (oni su bili pod Google My Business). 

Kažu da “objavljivanje negativnog sadržaja o trenutnom ili ranijem radnom iskustvu” više nije dozvoljeno, jer se smatra sukobom interesa.

Od sad možete prijaviti negativan komentar na vašem profilu.

Google My Business Stars & Reviews

Kompanije su dobile još dva načina da se povežu sa svojim potencijalnim kupcima:

  • Google Posts
  • Google Messages

Google Posts

Objave su efikasan način na koji kompanije mogu promovisati svoje ponude, vesti, događaje, nove proizvode i najave. 

Ove objave pojaviće se na Google pretragama i mapama. To pruža kompanijama još bolje mogućnosti da ostanu u kontaktu sa potencijalnim kupcima.

Google preporučuje da pre objavljivanja razmotrite šta je to tačno čime želite da ohrabrite potencijalne kupce da vas prate na mreži i posete u objektu. 

Da li želite da kažete potencijalnim klijenata nešto o novom specijalitetu kuće?

 Da li želite da im kažete nešto o specijalnoj akcijskoj prodaji? 

Da li želite da objavite nove proizvode ili usluge koje krećete da pružate?Kada delite neke informacije pomoću Google Posts, koristite fotografije visoke rezolucije koje će ojačati vašu poruku. 

Naslov vašeg posta treba da opiše vašu promociju u samo četiri do pet reči. Iako možete da koristite do 1.500 znakova da biste opisali svoju promociju ili ponudu, pokušajte da ograničite dužinu na između 150-300 znakova.Uverite se da vaš post sadrži Call to Action. 

On će privući korisnika da krene korak dalje, kao što su “Buy Now”, “Book Online”, “Learn More”, “Call Now” ili “Visit”.

*Važna napomena

Obavezno povežite UTM kodove sa svojim objavama, pošto se Google Post ne integriše dobro sa Google analitikom.

Iako možete da koristite 150-300 znakova za opis objave, samo prvih 100 znakova će se pojaviti u “snippet-u”.

Lifetime jednog Google Post-a je sedam dana, tako da se post često pojavljuje ispred potencijalnih kupaca. 

Izuzetak je post o nekom event-u, koji će ostati “živ” dok se taj event ne završi. Vaši postovi će se prikazivati od najnovije do najstarije u formatu karusela.

Uverite se da su vaše fotogtafije dobrih dimenzija i na taj način izbegnite automatsko kropovanje slika.

U ovom trenutku Google Post ne podržava animirane GIF-ove i video zapise.Google My Business MessagesGoogle je takođe nedavno pokrenuo funkciju za razmenu poruka koja omogućava kompanijama da razgovaraju direktno sa korisnicima. 

Kroz ovu funkciju, kompanije će moći brzo da odgovore na pitanja i pomognu potencijalnim korisnicima.*Važna napomenaZapamtite da morate uključiti ovu funkciju na kontrolnoj tabli Google My Business da biste počeli da primate poruke.

Google neće podeliti vaš broj mobilnog telefona sa korisnicima. To vam daje mogućnost da primate i odgovorite na te poruke. 

Puruku možete poslati putem SMS-a, ili putem Google sopstvene aplikacije za razmenu poruka, koja se zove Allo.Kada aktivirate ovu funkciju, korisnici će videti ikonicu za poruke na koju mogu da kliknu. 

Na iOS uređajima, korisnik će direktno pristupiti svojoj aplikaciji za razmenu poruka da bi komunicirali sa vama. 

Kao vlasnik kompanije, možete odrediti nekog od zaposlenih da odgovori na pitanja potencijalnih klijenata.Nikada ne delite poverljive informacije preko GMB poruka!

Google takođe upozorava korisnike da izbegavaju deljenje osetljivih informacija. 

Nikada ne ostavljajte informacije o kreditnim karticama, informacije o socijalnom osiguranju ili akreditacije za prijavljivanje preko funkcije za razmenu poruka.


Facebook Page imaš, a My Business Page nemaš,Zato ćeš ti uvek na drugoj stranici Google Search-a da dremaš!