Zašto je logo bitan za vaše poslovanje?
Više nego ikada pre kompanije se nalaze u velikoj trci sa konkurencijom oko kupaca, kao i u velikoj borbi za dobijanje njihove pažnje.
Rezultat svega toga doprinosi da su se kompanije okrenule stvaranju novih, kreativnih logotipa.
U današnjem svetu hiperkonkurencije i hiperproizvodnje kompanija mora izdvojiti mnogo vremena kako bi se posvetila uveravanju potencijalnih kupaca da su njihovi proizvodi vrhunskog kvaliteta i baš za njih.
Što nas odmah na samom početku dovodi do priče o logo-u koji može na veoma jednostavan i efikasan način privući nove kupce i podsetiti stare na osnovne vrednosti kompanije i preneti osnovne poruke.
Takođe, zahvaljujući hiperproduktivnosti sve veći broj kupaca svoje mišljenje o kompaniji i samom proizvodu gradi na osnovu vizuelnog identiteta odnosno logoa i samog izgleda i pakovanja proizvoda.
SMARTER AGENCY
Logotip kao prvi vizualni element
Za potrošače logo je prvi vizuelni element koji će videti kada se susretnu sa vašom kompanijom. Iako logotip nije presudan pri odlučivanju kupaca da kupe određeni proizvod dobro odrađeni logotip ima mogućnost da potrošače zaintrigira o samoj vašoj kompaniji.
Takođe, dobro dizajniran logotip kupcima se obraća preko skupa elemenata koji ga čine kao što su: boje, oblici i fontovi.
Jedna od zajedničkih karakteristika svih uspešnih kompanija širom sveta jeste i prepoznatljiv i odvažan logotip, ali ujedno minimalističkog izgleda što nikako ne smanjuje njegovu veliku simboličnu vrenost i poruku koju prenosi.
Najbolji primeri su svakako i daleko prepoznatljivi logo-i Apple i Nike.
Takođe, dobro odrađen logotip postaje najbolji sinonim samog brenda odnosno vaše kompanije, ali neretki su i slučajevi kada je to i drugačije, odnosno da ljudi usvoje znanje o logotipu dok im je brend koji stoji iza njega potpuno nepoznat.
Šta je to logotip?
Prema opšte prihvaćenoj definiciji, logotip je zapravo grafički oblik samog naziva neke kompanije, a logo je njegov drugačiji naziv i u principu može da se sastoji od slova i nekih drugih grafičkih oznaka, a osnovna svrha mu je da bude prepoznatljiv i prenese kompletnu sliku o brendu.
Kada kažemo potpuni logo, to zapravo znači da je u pitanju sadržaj koji je sačinjen od logotipa, zatim određene ikonice i slogana, a koji je ujedno i znak raspoznavanja određene firme.
Za logotip je najvažnije da bude upečatljiv i lako prepoznatljiv, ali nikako se ne sme zanemariti i potreba da logo, ali i ostali vizualni elementi budu dobro uklopljeni u samu poslovnu politiku vaše firme i prilagođen niši u kojoj vaša kompanija posluje, a sve se to upravo postiže pravilnim i preciznim izborom oblika, boja i fonta samog logotipa.
Gledano sa marketinške strane logotip predstavlja sredstvo na osnovu koga krajnji potrošaći grade mišljenje o određenoj kompaniji, vašoj firmi.
Najzastupljenije vrste logotipa
U zavisnosti od delatnosti vaše firme najbolje je izabrati neki od ovih logotipa koji se mogu sortirati u nekoliko osnovnih kategorija od kojih su sedam narednih kategorija najtipičniji i predstavljaju zlatni standard u izradi logoa.
Jedna od najvažnijih stvari pri izboru logotipa jeste odrediti ton koji vaša firma ima i onda na osnovu toga polako graditi logotip.
Tipografski logotip
Tipografski logotip je logo na bazi fonta koji se fokusira samo na imenu kompanije. Logotipi koje imaju Visa i Coca-Cola odlični su primeri ove vrste logotipa.
Ova vrsta logotipa dobro funkcioniše ukoliko vaša kompanija ima kratko i jasno ime kao što je na primer Googlov logotip.
Kada je samo ime privlačno i nezaboravno, u kombinaciji sa jakom tipografijom, logo pomaže u stvaranju snažnog prepoznavanja brenda.
Kod izrade ove vrste logoa posebno se vodi računa pri izboru samog fonta, kao i boja koje će biti zastupljene.
Modni brendovi često za svoj logotip biraju upravo ovaj tip logotipa i to urađen od čistih, elegantnih fontova koji imaju prizvuk visoke elegancije i kvaliteta.
S druge strane korporativne i državne agencije ili firme biraju fontove koji su tradicionalniji i “teži” i tako formiraju logotipe koji ulivaju sigurnost.
Monogramski logotip
Ova vrsta logotipa često nastaje od skračenica zvaničnih naziva kompanije, odnosno brenda.
Najbolji primeri ove vrste logotipa su svakako i inostrane medijske kuće ili državne institucije koje izvođenjem skraćenica dobijaju naziv od dva ili tri slova.
Monogramski logotip zasniva se na jednostavnosti i zato i ne čudi što poslednjih godina postaje sve veći trend i u ostalim nišama razičitih brendova.
Kao i kod tipografskog tipa logotipa, čijom se podvrstom i može smatrati, font kod monograma se bira na osnovu niše iz koje je sama kompanija odnosno brend.
Pa tako logotipi koji se vezuju za informativni sektor, državne institucije i vladu imaju punije, tradicionalnije fontove koji deluju stručnije, strožije i legitimnije, dok logotipi koji se vezuju za ostale niše često biraju fontove koji su mekaniji i laksi za manipulaciju.
Monografski logotipi može predstavljati pravi izbor za vašu firmu ukoliko ima dugo ime.
Skraćivanje poslovnog imena na inicijale pomaže da se pojednostavi dizajn, što će takođe i samom kupci olakšati da zapamti sam brend.
Takođe, monogramski tip logotipa odličan je za sve one koji od svoje ličnosti prave svoj brend i žele da istaknu svoje ime.
Za ovaj vid korišćenja logotipa potrebno je pobrinuti se da inicijali izgledaju kratko i lako izgovorljivo jer predugi i čudni spojevi mogu izgledati previše napadno i teško za izgovor.
Simbolni logotip
Ova vrsta logotipa je zapravo dizajn zasnovan na ikonama ili na grafičkom obliku.
Najpoznatiji logoi ovog tipa su ikonični logo kompanije Apple, Tviter, Target, od kojih svaki ima grafički prestavljen izgled svog naziva.
Svaki od logotipa ovih kompanija je višestruko simboličan, a svaki brend je veoma dobro uspostavljen da je sam logotip odmah prepoznatljiv.
Ovaj tip logotipa pogodan je za sve one kompanije koje su već izgradile svoj brend i prepoznatljive su kod kupaca, pa sam tip predstavljaju najbolji način za rebrendiranje brenda o kojem ćemo nešto niže u tekstu pisati.
Najvažnija stvar koju treba uzeti u obzir prilikom odlučivanja za ovaj tip logoa za vašu firmu u vidu simbola jeste koju sliku treba izabrati, jer logotip je nešto što kompaniju pratiti tokom celog postojanja.
Najvažnije je voditi računa o širim implikacijama rešenja: da li želite igrati na vaše ime (kao što John Deere radi sa njihovim logotipom jelena)?
Ili se tržište prebacuje na dublje značenje (najbolji primer za ovaj tip logoa je Snapchat koji govori o tome šta proizvod radi)? Ili su u fokusu emociju (najadekvatniji primer fondacija World Wildlife i njihov logo pande – divne i ugrožene vrste).
Apstraktni tip logotipa
Za razliku od simobola gde se logo sastoji iz prepoznatljivog oblika kao što je jabuka ili ptica, apstraktni tip logotipa najčešće se sastoji iz apstraktne geometrije.
Najpoznatiji brendovi koji koriste ovaj tip logotipa su Pepsi sa svojim karakterističnim krugom i tri boje i Adidas sa geometrijskim prikazom cveta.
Kao i svi simboli za logotipe, apstraktni simboli funkcionišu veoma dobro, jer koncipiraju brend u jednu sliku.
Međutim, umesto ograničenja na sliku nečeg prepoznatljivog, apstraktni logotipi omogućavaju stvaranje nečega zaista jedinstvenog za predstavljanje brenda.
Korist apstraktnih simbola je u tome što mogu prenesete srž vaše kompanije simbolično, a da se ne oslanjate na kulturne implikacije određene slike.
Boje i oblici su ono što je veoma značajno za ovaj tip logotpa pa se kroz njih i njihovu međusobnu simboliku može preneti i celo značenje i emocije koje pokreću brend i na kojima se on zasniva.
Najbolji primer ovakvog logotipa je svakako i logo Nike koji kroz svoj oblik prenosi značenje slobode i pokreta.
Maskote
Ovaj tip logoa najčešće je u vidu ilustracije nekog lika, pun boja i zanimljiv, predstavlja i odlčan način da maksimalno personalizujete vaš brend.
Logo u obliku maskote kao vrsta logotipa može predstavljati i neku vrstu ambasadora samog brenda, a najpoznatiji maskotni logotipi su oni koji su u vlasništu američkiš košarkaških klubova, video igrica, lanaca brze hrane naročito picerija.
Maskote su odlične za kompanije koje žele da stvore ugodnu atmosferu za porodice i decu.
Zamislite sve te maskote na sportskim događajima i veliku dinamiku koju stvaraju uključivanjem u publiku!
Kombinovani logotip
Kombinovani logo predstavlja spoj dve ili više vrsta gore navedenih tipova logotipa.
Najčešče je sastavljen od kombinacije tipografskog i simbolnog ili maskotnog tipa logotipa.
Slika i tekst mogu biti postavljeni jedan pored drugog, postavljeni jedni na drugu ili integrisani zajedno kako bi stvorili sliku.
Neki od poznatih kombinovanih logotipa su, Burger King i Lacoste.
Zbog toga što je ime povezano sa slikom, postoji mnoštvo kombinacija, jer i tekst i simbol ili maskota rade zajedno kako bi ojačali brend.
Zahvaljujući kombinovanom logotipu ljudi će takođe odmah početi da povezuju ime vašeg brenda sa simbolom ili maskotom.
Takođe, pošto kombinacija simbola i teksta stvara jasnu sliku zajedno, ovi logotipi su obično lakši za patentiranje nego samo slikovna oznaka.
Kombinovani logotipi najbolji su izbor ukoliko je vaša firma nova na tržištu u jakim nišama i gde je potrebno da ljudi lako i brzo zapaze i zapamte vaš brend.
Amblemni tip
Poslednji ali nimalo manje važan tip logotipa je amblem.
Ovaj vid logotipa sastoji se od fonta unutar simbola ili ikone. Amblemni logotipi imaju tendenciju tradicionalnog izgleda, stoga oni često predstavljaju izbor za škole, organizacije ili vladine agencije.
Auto industrija takođe koristi ovaj tip logotipa. Iako imaju klasičan stil, neke kompanije efikasno su modernizovale tradicionalni izgled amblema sa dizajnom logoa koji odgovara 21. veku, najbolji primer je Starbuckov logo, kao i logo Harlei-Davidsona.
Ali zbog njihovog naginjanja prema većim detaljima i činjenice da su ime i simbol prepleteni, oni mogu biti manje svestrani od gore pomenutih vrsta logoa.
Složen dizajn amblema neće biti lako primenljiv u svim nišama.
Za vizit-karte, amblem sa dosta detalja može se smanjiti veoma mali, jer će u suprotnom postati veoma naporan za čitanje..
Takođe, ukoliko se ovaj tip logoa veze na odevne predmete, mora se napraviti dizajn koji je jednostavniji.
Dakle, najvažnije pravilo pri izradi logotipa je da dizajn bude što jednostavniji jer se tako dolazi do jakog, hrabrog logoa koji će svojim izgledom učiniti da izgradite jak indentitet brenda
Bitnost boja za jedinstvenost logotipa
Pored izbora tipa i fonta za sam izgled i značenje logotipa veoma su bitne i boje koje će se nalaziti na samom logotipu vaše firme.
Boje za logotip su važne iz više razloga.
Pored toga što se pomoću boja koje se nalaze na samom logotipu određuju i glavne boje brenda, boje koje se upotrebljavaju imaju veoma značajan uticaj na psihologiju krajnjeg potrošača.
Odabir palete boja jedan je od najvažnijih odluka koje treba da napravite tokom razvijanja estetskog indetiteta brenda, odnosno firme i samog logotipa.
Izbor pravih boje može istaknuti jačinu vašeg poslovanja i pomoći pri privlčenju pravih kupaca, dok pogrešna kombinacija može imati negativan efekat na sam brend.
Pre nego što se izaberete šemu boja, potrebno je razmisliti o poruci koju želite preneti svojim brendom.
Prvo je potrebn utvrditi ličnost brenda. Koje vrline vašeg brenda je potrebno istaći? Brzina, smelost, inovacija, efikasnost, saosećanje, intuitivnost?
Poznavanje tona vaše firme može značajno pomoći pri izboru boja. Istraživanja pokazuju da plave nijanse, na primer, naglašavaju kompetentnost, dok crvene čine da logo izgleda smelim i energičnim.
Kompanija koja pruža staračku negu kod kuće verovatno neće imati paletu boja kao što je kompanija koja pravi auto delove.
Istraživanja koja su psiholozi radili dovode do zaključka da svaka boja ima svoje značenje pa tako:
Žuta predstavlja optimizam, toplinu i jasnoću.
To je živopisna boja koja se može izdvojiti na bilbordima i prometnim ulicama. Ukoliko želite da vaša kompanija privuče pažnju i želete da se ljudi osećaju ugodno i toplo kada vas vide onda je žuta boja pravi izbor za vas.
Mnogi veliki restorani brze hrane koriste žuto u logotipu svog brenda kako bi probudili tople emocije kod svojih potrošača.
Narandžasta predstavlja poverenje i odlična je boja za hvatanje pažnje ljudi.
Najčešće su pozivi za akciju u ovoj boji jer privlače pažnju. Nickelodeon, dečiji TV kanal, koristi narandžu da privuče pažnju mladih umova.
Narandžasta je takođe omiljena reklamna boja za bezalkoholna pića kao što su Fanta i Crush.
Crvena predstavlja hitnost, uzbudljivost i strast.
Crvena je vizuelno stimulativna i dokazano je da povećava puls što utiče na našu moć odlučivanja o samom proizvodu i brendu.
Ova boja se koristi u mnogim velikoprodajnim kompanijama kao što su K-Mart i Target.
Coca-Cola takođe koristi crvenu da bi stvorili osećaj užurbanosti i uzbuđenja kod potencijalnih kupaca.
Ljubičasta predstavlja boju kraljeva i poverenje.
Ljubičasta izaziva imaginaciju i slike veličine, mističnosti i bogatstva. Stvara iluziju da je sve moguće, i nudi izgled kraljevskog izgleda.
Zbog toga se ljubičica koristi u dizajnu mnogh logotipa posvećenih lepoti.
Plava predstavlja snagu i smirenost.
To je boja koju koriste mnoge zdravstvene ustanove u svojim logotipima i koriste se kao pomoć pri donošenju odluka jer zrači spokojstvom i pouzdanošću.
Plava boja signalizuje nivo ponosa i pokazuje profesionalizam i pouzdanost.
Zelena predstavlja rast i novac.
Mnogi brendovi koji svoje poslovanje vezani za novac imaju zeleno u dizajnu logoa.
Koristi se i za kompanije koje su uključene u rešavanje problema životne sredine, ali i svih drugih kompanija koje svoje poslovanje vezuju za prirodu.
Na primer, traktorska kompanija John Deere koristi zelenu u svom logotipu.
Crno-bela kombinacija boja predstavljaju eleganciju, sofisticiranost i klasiku.
Crno-belo se može videti u logotipima koji žele da predstavljaju moć. Nike, Puma i Mercedes-Benz su neki od brendova koji koriste crno-belu kombinaciju boja.
Crna je odlična boja ako brend služi publici koja želi da se oseća misteriozno, dok bela boja označava jednostavnost.
Značenje svake boje je bitno jer će predstavljati ono što vaše poslovanje prikazuje svetu.
Mešanje i usklađivanje ovih boja sa dizajnom logotipa može pomoći u stvaranju mnoštva efekata za vašu publiku, što može značajno pomoći „uspostavljanju“ vašeg prisustvo u vašoj niši.
Za dobar logotip potrebno je da bude vanvremenski
Najlepši i najefikasniji logo nije zasnovan na trenutnim trendovima na tržištu, ovi su bezvremeni.
Grafički dizajneri, zahvaljujući iskustvu u dizajnu, mogu predvideti da li će logo i dalje biti validan za 10, 20 ili 50 godina.
Logotip BMV je primer takvog grafičkog znaka. Originalni logotip je dizajniran 1916. i od tada se vrlo malo promenio.
Stil se i dalje menja u skladu sa potrebama savremenih trendova, ali koncept ostaje isti.
Već smo rekli da je logotip najvažniji vizualni element jedne kompanije i da je potrebno da on bude prepoznatljiv.
lako pamtljiv kupcima i da kroz dugi niz godina prestavlja sam brend, ali to nikako ne znači da logotip ne sme da doživi rebrendiranje i prilagodi se savremenim potrebama krajnjih korisnika.
Ovo svakako ne znači da je potrebno da logotip doživi potpunu promenu, već kroz male izmene bilo u boji, linijama simbola ili fontu može doživeti osveženje.
Rebrendiranju se najčešće pristupa nakon dugog niza godina korišćenja logotipa koji i minimalnim osveženjima doživljava veliku transfomaciju u očima potrošaća.
Vlasnici kompanija često su uljuljkani u kakav-takav uspeh i nisu svesni da, kada bi napravili makar mali iskorak, koji može da se ogleda u jednostavnom redizajnu logoa, mogli bi da postanu još uspešniji, prepoznatljiviji i još više poštovani od strane kupaca, klijenata ili korisnika njihovih usluga.
Ukoliko ste baš vi vlasnik kompanije koji razmišlja o brendiranju ili rebrendiranju svojih proizvoda ili usluga, imajte nas na umu, naš tim vam može pomoći da vaš brend bude uticajniji u društvu.
Uverite se u kvalitet našeg dizajn tima na našem Instagram profilu: https://www.instagram.com/smarter.agency/
KOLIKO KOŠTA IZRADA PROFESIONALNOG LOGOTIPA,
A KAKO DA SAMI IZRADITE POTPUNO BESPLATNO
PROČITAJE NA SLEDEĆEM LINKU:
http://smarter.rs/izrada-logoa-za-firme-cena/