SMARTER LOGO (1)

Dakle, želite da pokrenete Instagram za vaš biznis

 

Više od 25 miliona biznisa koristi Instagram kao kanal komunikacije sa kupcima. 

Instagram marketing ima veliki potencijal samo uz jasnu strategiju. 

Ukoliko želite da saznate da li i kako vam Instagram može pomoći da za 1 evro dosegnete od 1000 do 5000 ljudi, kako da povećate prodaju, podignete svest o vašem brendu, kako da napravite verne pratioce koji će biti vaši biznis ambasadori, onda je ovo tekst baš za vas.

Međutim, ukoliko tražite foru kako da izdominirate na Instagramu i uzmete brze pare, onda ste na pogrešnom mestu. 

Ta fora ne postoji  i svako ko vam drugačije kaže želi samo da vam uzme novac. 

Kako je nama jednom prilikom rekao klijent: „Preko noći ništa ne može da se napravi, može samo da propadne.“

I zato na početku jedna od najvažnijih pojmova u digitalnom marketingu, a to je RELEVANTNOST.

Npr. vulkanizer nema šta da traži na Instagramu, jer mu je bolji saveznik Google (Google SEO, Google My business, Google ADS). 

Ovo kažem iz razloga što boljeg korišćenja resursa koje su nam svakako ograničeni. 

Daleko da ne treba da ima svoj profil, ali sigurno da će mu Google dovesti više mušterija i više energije bih usmerio na optimizaciju.

 

Autor: Marko Lužnjanin, GOOGLE ADS sertifikovani menadžer

 

Nedelja je, sunčano, toplo, stiže proleće. Zima se baš odužila. Šetam po parku. 

Imam utisak da su svi napolju. Sreo sam puno ljudi. Nalećem i na druga Srđana, koji je grafički dizajner, izuzetno talentovan. 

Znam ga više od 20. godina. Marketingom i dizajnom se bavio pre svih, pre Googla, pre društvenih mreža. Imao je grafički studio sa štamprarijom. 

Dok sam bio student, radili smo milion flajera za sve i svašta. 

Obožavao sam njegov dizajn.

Nije ga bilo jedno vreme, nešto je usporio. Pitam ga ono standardno:

Kako ide?

Uvek pozitivan Srđan mi reče:

Baš sam hteo da te zovem, potreban si mi. 

Dižem sidra. Treba mi pomoć od tebe, vetar u leđa, idemo punim gasom. 

Odlučio sam se za Instagram. Sve znam, svi su tamo. Moraš da mi pomogneš, krećemo sa reklamom. Moramo da pojačamo… Osvajamo svet!

Stop. Stani, polako. Daj da vidimo prvo čime se ti tačno baviš i šta želiš da reklamiraš, jer

Nameće se pitanje da li Srđanov posao, koji je prevashodno B2B, treba oglašavati na Instagramu?

Da bi saznali odgovor potrebno je da idemo korak po korak. Prvo…

 

Šta je Instagram? 

 

Instagram je trenutno najpopularnija besplatna aplikacija za obradu i deljenje fotografija i videa, ali služi i za društveno umrežavanje. 

Samim tim, to je jedna platforma vizuelnog koncepta na kojoj je najbolje reklamirati vizuelno koncipirane niše.

Trenutno broji preko milijardu korisinika, broj možemo pripisati intenzivnom tempu inovacija od strane Instagram tima, koji su prepoznali potrebu da se ljudi izraze na nove načine. 

Uspeli su da odgovore na mnoge zahteve, naročito mlađe publike, i to konstantnim inoviranjem i uvođenjem novih stvaristories, IGTV, stikeri, slajderi, gifovi….. 

 

 

Zašto svi vole Instagram? Šta se dešava iza kulisa? Malo psihologije…

 

“Psyhology today” ugledni američki časopis kaže da je Instagram najsrećnije mesto na planeti Zemlji

Instagram je pun fotki i videa prelepih pejzaža, ljubimaca, interesantnih mesta, ukusnih (bar na slikama) jela, sportskih automobila, fashion brendova… 

Defintivno zabavno, energično, cool mesto.

Podsećanja radi – prvi post na Instagramu je ljubimac osnivača mreže Kevina Sistroma.

 

Kao društvena bića volimo da pričamo o sebi. I to mnogo. Istraživanja pokazuju da direktno ili indirektno pričamo o sebi oko 40% vremena

Kada uzmemo tastaturu ili mobilni u ruke taj procenat se penje i na 80%.

Pažljivo biramo šta ćemo da post-ujemo na Instagramu kako bismo se predstavili u najboljem mogućem svetlu.

Jedna od tajni uspeha društvenih mreža je upravo u društvenoj validaciji, odnosno POTRVRDI – osnovnoj biološkoj potrebi svakog ljudskog bića.

Prema Maslovljevoj hierarhiji potreba (slika) nalazi se odmah iznad Sigurnosti, što u prevodu znači da ukoliko smo zadovoljili osnovne fiziološke potrebe i potrebe sigurnosti, sledeće na redu je društvena validacija (Pripadnost/Ljubav).

Kao socijalnim bićima potrebno nam je da budemo povezani i prihvaćeni od ljudi do kojih nam je stalo. Svakodnevno delimo sa njima stavove, mišljenja, šta je to što volimo, šta ne volimo.  

Pričamo o novim stvarima, iskustvima, šta smo videli….

 

 

Otuda i strah kod ljudi šta će da objave na Instagramu. Plašimo se kako će ljudi da reaguju i kada konačno post postane javan – bum!

Gde češ bolju potvrdu nego lajk, mnogo lajkova. Navukli smo se na lajkove. Više lajkova – više smo cool, a to iskustvo direktno potpomaže lučenje dopamina, hormona povezanog sa zadovoljstvom. 

Pomaže da se mnogo bolje osećamo i vremenom postajemo zavisni od tog dobrog osećaja.

Idemo toliko daleko da nova istraživanja pokazuju, da pre svega mladi biraju mesto za putovanje i letovanje u zavisnosti od toga koliko su destinacije “instragamične”

 

Pre nego što krenemo u napad na Instagram marketing, treba reći da je danas sve izraženiji trend dizajna Instagramičnih brendova i biznisa. 

Ima li nekog da nije čuo za Muzej iluzija u Beogradu?!

To je biznis kreiran za zabavu svih generacija. Stvarno neverovatno iskustvo. Brzom uspehu može zahvaliti pre svega Instagramu. 

Na mapi atrakcija u BG to je jedno od najposećenijh mesta

Teško da neko od vas ili vaših prijatelja nije podelio bar jednu fotku (lično omiljeno kad igram poker protiv desetoro samih sebe).  

 

Ali Guglajte o tome, nije to sad tema. Nego da vidimo mi…

 

Zašto Instagram marketing? Mogu li meriti uspeh?

 

Kao i čoveku, tako i svakom biznisu je potrebna doza dopamina. Mnogo se vremena utroši na kreiranje dobre priče, proizvoda. 

Ponekad nam je potreban boost da bismo bili na pravom putu, da radimo prave stvari, naročito sa izazovima sa kojima su biznisi svakodnevno suočeni u poslovanju u Srbiji.

Društvene mreže su donele veliku promenu u načinu poslovanja. Komunikacija postaje dvosmerna, sve jače se čuje glas kupaca

A vi:

Dobro slušajte šta imaju da kažu!

Nema boljeg načina da se povežemo sa kupcima, nego da im ispričamo našu priču. Šta je to naše “ZAŠTO”?  Zašto se bavimo time čime se bavimo?

Instagram iz ugla biznisa treba da posmatramo kao:

 

1. Alat koji treba iskoristiti da lako dođemo do ciljane publike. Inače, poznato je da je Instagram publika najaktivnija i da najviše interaktuje sa sadržajem.

 

2. Vizuelnu mrežu na kojoj možemo verno predstaviti priču i vrednosti brenda kroz video i fotografiju jer kako kaže svetski best seller marketing autor, Set Godin:

Marketing nije više o stvarima koje radite, već o pričama koje pričate.

Priče su te koje prodaju, one odlučuju za koji brend će se kupci odlučiti između dva slična proizvoda. Uspostavite emocionalnu konekciju sa kupcima.  Napravite junaka od vašeg kupca i imaćete vernog brend predstavnika. 

 

3. Uspeh se može meriti prema ciljevima koji su jasno definisani kroz strategiju. U većini slučajeva ciljevi su povećanje online prodaje – kada je u pitanju ecommerce, ili odlazak i kupovina u radnjama, broj poseta restoranu, itd.

S druge strane, veliki broj biznisa želi samo da raširi svest (awerness) o svom brendu što se ogleda u broju poseta Instagram profila, što dugoročno utiče i na gore pomenute parametre.

Vraćamo se na mog prijatelja Srđana. Moja preporuka je da njegov fokus ipak treba više da bude usmeren na Google, negde do 80%. Zašto?!– 

Postoji mnogo ljudi koji u Google-u kucaju kako napraviti logo za firmu, izrada flajera, korporativni indentitet, itd. 

A inače, za to postoji besplatan alat. Ovom prilikom ga preporučujemo.

Proverite i vi koliko se mesečno kucaju reči vezane za vaš posao na: https://neilpatel.com/ubersuggest/

 

 

Ok, i dalje smo na Srđanovom slučaju.

 

Instagram treba da koristi za svoj portfolio, da prikaže svoj talenat i umeće. Hashtagovi mu mogu mnogo pomoći da ga pronađu i prepoznaju. 

Hashtagove posmatrajte kao SEO na Instagramu. 

Uspeh na Instagramu je gotovo zagrantovan za B2C sektor, odnosno za biznise koji su orijentisani na krajnje potrošače. 

Naročito biznisi čiji su kupci žene, jer ipak su one te koje najviše uživaju u čarima shopping-a. 

Frizeri, šminkeri, kafići, modni brendovi, restorani, fitnes treneri, blogeri, nutricionisti, turističke agencije, muzičari, brendovi vezani sa venčanja, i još mali milion niša koje imaju u sebi tu vizuelnu nit!

 

A sada konačnooo… Instagram Marketing

4 stvari koje su potrebne za marketing strategiju i nastup na Instagramu?

 

1. Budite ono što jeste.

 

Deluje teško, ali je neophodno za uspeh. Mnogi stručnjaci 21. vek zovu vekom transparentnog marketinga

Prošlo je vreme – samo ti dođi kod mene, napravićemo nešto i to je to. Mnogo klijenata nam na sastancima i dalje priča istu tu priču: “Vi samo napravite da čovek dođe ili pozove i to je to. 

Mene niko još nije odbio, sve može.”

To je prošlo vreme. Ok, može i to, platiš reklamu i čekaš pored telefona, ali ljudi, to je jednostavno neisplativo, kratkoročno, skupo

Ima mnogo, mnogo boljih strategija u digitalnom marketingu od ovakvih stvari. Treba vremena, ulaganja, ali su benefiti nemerljivi sa ovim prethodnim.

Budite autentični, jasno i dosledno prenesite vaš proizvod ili uslugu. Prikažite ekspertizu u vašoj delatnosti. 

Rešite ljudima problem ili probleme i bićete uspešni! Fotografije su uvek dobar izbor, ali danas je bitan i video format koji polako preuzima svet i to glavni igrači, kao što je i Facebook, sad već očigledno potenciraju.

(Pisali smo i o video marketingu, a to odlično ide uz priču o Instagramu. Više o tome pričitajte OVDE (http://smarter.rs/kako-video-marketing-moze-da-probudi-vase-kupce/))

 

Još jedna BITNA STVAR – USP, odnosno avatar vašeg idealnog kupca, nešto je što morate izučiti i napraviti, jer će vam mnogo pomoći u pisanju Content marketing plana (Plan objava, što je bitan deo Instagram strategije).

Googlajte o USP-u, a kod nas možete o tome više pročitati na blogu od marketingu putem sadržaja, tj. Content Marketingu(http://smarter.rs/sta-je-content-marketing/)  

 

2. Zapratite brendove iz vaše niše

 

Ima toliko neverovatnih brendova na Instagramu koji se oglašavaju. Tražite i zapratite različite brendove vezane za vašu delatnost

Pružiće vam inspiraciju i ideje za kvalitetno oglašavanje i sadržaj.

Pogledajte šta je dobro za druge brendove i konkurente i pogledajte šta nije.  

Analizirajte sadržaj koji uspešni brendovi koriste. Nemojte da kopirate. Iskoristite moć kreativne imitacije. Ugradite ideje u kontekst vašeg brenda i dobićete unikatan sadržaj.

Pa i sam Instagram je iskopirao Snapchat. Ko se ne seća, sada već čuveni Instagramov koncept story-ja se prvo pojavio na Snapchat-u.

O idejama i vrstama postova kao i o tome “Šta je sve potrebno za uspešan Instagram biznis profil?” pročitajte na sledecem linku: http://smarter.rs/zasto-je-instagram-dobar-za-vas-biznis-2/

Idemo dalje…

 

3. Naterajte algoritam da radi za vas

 

Instagramu i bilo kojoj drugoj društvenoj mreži je najbitnije da vi provodite što više vremena na platformi. 

Više provedenog vremena, više reklama koje ste videli, više para za njih.

Zato će algoritam da vam prikazuje uvek pre ostalih postove koji imaju mnogo lajkova, komentara pretpostavljajući da je interesantno, jer računa: pošto se svidelo vašim prijateljima, svideće se i vama.

SMARTER PREPORUKA: napravite CONTEST (takmičenje) ili GIVEAWAY (nagradnu igru).

U vezi sa tim, u našem sledećem tekstu ćemo vam pokazati studiju slučaja, odnosno konkretan primer jednog Giveaway-a koji smo napravili na instagram profilu: https://www.instagram.com/still___ballin/

 

 

4. Oglašavajte se na Instagramu

 

Naše iskustvo pokazuje da je oglašavanje još uvek jeftino u Srbiji. Oglašavanje na interentu funkcionise po sistemu aukcija

Na Instagramu postoji u svakom trenutku odredjeni broj slotova, mesta za prikaz reklame i za ta mesta se bore biznisi.

Od mnogo faktora zavisi koliko će vas koštati oglašavanje. Praksa je do sada pokazala da za 1 evro dosežemo minimum 1000 ljudi,  u Americi za dolar izmedju 50 i 100 ljudi (samo!). 

Što više oglašivača manje slotova, oglašavanje postaje skuplje.

Iskoristite to!

Facebook, Instagram i Google žive od oglašavanja, ali ne po svaku cenu. 

Njima je bitno da njihovi korisnici budu srećni, da provode kvalitetno vreme na mrežama da dobiju relavantan sadržaj, kako bi što više koristili.  

Zato je relevantnost sa početka bitna

 

Moć društvenih medija za oglašivače je u tome što nam je dostupno mnogo demografskih podataka kako bi jasno definisali našu ciljnu grupu i poslali relevantnu poruku. 

Relevantan sadržaj će nam pomoći da nas zaprate novi kupci.

 

Ljude možemo da segmentiramo po lokaciji, koje aplikacije koriste, u kom su statusu veze, koji mobilni telefon koriste, interesovanjima, polu, godinama i još mnogo, mnogo drugih načina.

I najveća moć – REMARKETING – možda jedna od najjačih i sigurno jedinstvena stvar u digitalnom marketingu.

 

Što je Coca Cola najjača? Jedan od razloga je zato što je svuda oko nas. Uvek nas podseća. To sad kroz remarketing možemo i mi da uradimo. Takoreći najvernijim fanovima možemo kreirati specijalnu akciju, cenu samo za njih.

Na Instagramu možemo ponoviti reklamu ljudima koji su lajkovali neki naš post u zadnjih godina dana. 

Tako da više ne morate da trošite mnogo novca, nego npr. samo 3-4e.

Možemo samo npr. ponoviti reklamu ljudima sa kojima smo komunicirali preko Inboxa.

 

Još jedan primer. Bavimo se turizmom, tu je tek tržište prezasićeno. Konkurencija nikad veća. Objasnićemo kako nam remarketing može pomoći.

Specijalizovali smo se za letovanje u Turskoj. Turska je 2019. ponovo hit, cene ultra povoljne. 

Treba nam jaka FIRST minute prodaja, kako bismo bili malo opušteniji. Velike pare smo uložili u zakup kapaciteta.

Kreirali smo video reklamu sa akcentom na FIRST MINUTE akciju.

Pratite pažljivo!

U Srbiji postoji oko 2 miliona aktivnih Instagram korisnika starijih od 18.godina, koji se makar jednom dnevno loguju na mrežu. 

Preko ads managera targetirali smo muškarce i žene od 25-50 godina u Srbiji koji vole putovanja.

Ads manager radi svoj posao i prikazuje da naša publika broji sada 300 000 ljudi. Da bismo dosegli sve te ljude biće nam potrebno oko 300e

Jedan klik i algoritam počinje da radi za nas. Reklama traje nekoliko dana i dosegli smo 283 000 ljudi.

Zahvaljujući Instagram alatima i remarketingu možemo utvrditi koliko je ljudi gledalo video reklamu preko (npr.) 30s ili 45s šta god mislimo da je bolje za nas. 

Zadajemo parametre i tražimo da nam Instagram prikaže bazu ljudi koji su gledali preko 45s naše reklame. Sada se pojavljuje baza od 15000 ljudi.

Shvatate moć, od sada ćemo trošiti 15e da dosegnemo potencijalno zainteresovanije ljude, već zagrejane kupce (tzv. Warm Traffic).

Pretpostavka – čim je neko gledao 45s, znači da mu to izgleda kao dobar dil

Ponudićemo im dodatne informacije tipa, plaćanje u 6 rata bez kamate za prvih 100 kupaca. 

Nema bacanja para, laserski gađamo!

Više o remarketingu ćemo pisati uskoro. Zato nas pratite, prijavite se na naš Newsletter ili postanite član Smarter Kluba. 

Nađite nas na Instagram-u, Facebook-u, budite u toku kako vam ne bi promakle korisne informacije.

 

 

Putanje do naših profila na društvenim mrežama:

(Facebook Link) – (Instagram Link)

 

Zaključak

 

Nadam se da ste posle ove priče dobili inspiraciju da ukoliko ne koristite Instagram kao kanal komunikacije, počnete što pre.

Znam da će moj drug sigurno pored Google-a, pokrenuti i Instagram. Mnogo je dobar dizajner, ima šta da pokaže.

I još jedna stvar, jedino što je sigurno je to da marketing radi.

Teško je da brzo i lako dodjete do vrhunskih rezultata, danas treba da budete baš srećnik da se to desi na takav način. 

I opet da napomenemo da ko god vam obećava ovakve stvari želi samo da vam uzme novac. 

Naša preporuka je: Testirajte i testirajte! I još jednom – TESTIRAJTE.  

Makar je to danas jeftino, doduše još uvek, ali pitanje do kad će biti tako. 

Vidite i sami kojom brzinom se svi kače na Instagram i za digitalni marketing uopšte.

Ukoliko vam treba bilo kakva pomoć ostavite komentar ili nas slobodno kontaktirajte.

 

 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

11 − 1 =