SMARTER LOGO (1)
Facebook
Twitter
LinkedIn

Kako ponovo startovati biznis posle Corona apokalipse, kao da se ništa nije desilo?

 

J.F. Kennedy je rekao da se pojam krize, ako se prevede na kinesko pismo, sastoji od 2 simbola. Jedan simbolizuje opasnost, a drugi priliku.

To su te dve strane iste medalje, koje svaki preduzetnik uvek nosi sa sobom.

 

Autor: Marko Lužnjanin, sertifikovani Google ADS menadžer 

Prvo nadam se da ste svi dobro i da niste zakačili ovu, kako pričaju po TV-u pošast. Iskreno verujem da se bliži kraj.

Ljudi srušili smo nevidljivi F117 Nato paktu, pobedićemo i ovog nevidljivog neprijatelja.

Šalu na stranu, znam da ste uplašeni za budućnost, kao nikada do sada. Čak, u nekim trenucima i prestravljeni, nemoćni i paralisani od straha.

 

Da vas malo utešim. Niste jedini.

Ali, neću da mračim i zato danas pričamo o ovoj lepšoj strani medalje. O strani koja nam ukazuje na prilike i nadu i na to kako da izađemo iz ove pošasti nikad jači.

Da mi je neko pričao da će svet da stane, da saobraćaj neće da funkcioniše, da neće raditi kafići, restorani, frizeri, kozmetičari i sve ostalo, rekao bih mu: „Ti si lud. Idi, učlani se u neko tajno udruženje teorije zavere.“

Najveći izazov će biti baš to – da se pokrene cela privredna mašinerija. Golem je taj točak i nažalost trebaće vremena da se zavrti.

Ali, zato kad se zavrti ima da melje, nema više stajanja.

U ovom tekstu otkrivamo najbolje taktike koje će vam pomoći da što pre pokrenete vaš biznis:

Nazovimo ovu akciju VELIKO PROLEĆNO ČIŠĆENJE, od podruma do krova, od sajta do fejsa…

Pre nego što počnemo, imajte na umu jednu bitnu činjenicu – Jedini pobednik borbe protiv Covida-19 je INTERNET.

Nova normala je da su čak i moji baba i deda naučili plaćanje preko net-a. Pitali su me šta je to ZOOM (aplikacija za video sastanke, bolje mnogo od Skypa), Netflix, HBO…

Ima i onaj dobar meme koji kaže: „Zamislite da nam se ovo desilo pre 10 godina, kada si imao samo Nokiu 3310 i 100 minuta i 100 poruka.“

O društvenim mrežama da i ne govorimo, to je već stara normala. Tek sada se pokazalo i dokazalo da su svi prisutni na mrežama.

Zato i hoću da krenem od društvenih mreža:

  • Tek se sad vidi koliko je značajno i korisno za vaš biznis, ukoliko ste gradili zajednicu na Facebook-u ili Instagramu. Vrlo lako ćete ponovo da se povežete sa svojim kupcima.
 

Šta Vas očekuje na samom početku novog starta? 

  • Na početku će da se vodi borba za poverenje. 

       

       Vi ste već u prednosti jer samo nastavljate gde ste stali. Komunicirali ste sa svojim klijentima i kada je sve stalo. 

 

         Ako ništa drugo, dali ste im informaciju preko mreža o privremenom prestanku rada, a obavestićete ih i o novom početku na vreme.

        Sigurno su i vaše mušterije uplašene za zdravlje. Napravite par objava kako koristite sva moguća sredstva za dezinfekciju… Snimite, slikajte. Show don’t tell.

Instagram Story je idelan za ovo, što više to bolje.

Obavestite ih da posle odluka Vlade ponovo otvarate vrata, i da ste ponovo stari novi i tu za njih. Podsetite ih na to zašto vole vaše usluge, proizvode.

  • Mislim i da sve ptice, ne samo vrapci na grani više znaju, ali opet da se kaže, koristite moć oglašavanja na Instagramu i FB. Iskoristite algoritme i moć targetiranja da dođete do novih kupaca. Sad je vreme. Trenutno nema mnogo oglašivača i trenutno je reklama dosta jeftinija.
 

Pričam sa ljudima. Uželeli su se svega, šopinga, bleje po kafićima, restoranima…

Dajte vašim kupcima ponudu koju ne mogu da odbiju.

Oglasite na Facebook-u ili na Instagramu, može i na oba. Dosadašnja praska je pokazala da za 1 evro investicije dosežete do minimum 1000 ljudi.

Iskoristite vreme da optimizujete profile na društvenim mrežama, potrudite se da profilna slika bude profesionalna, uredite bio, proverite da li je ok link do sajta i naravno kontakt informacije.

Čekirajte šta radi vaša konkurecija, oni vas sigurno prate.

 

Sledeća preporuka je da napravite CONTENT PLAN, odnosno plan sadržaja koji ćete deliti. Pročitajte naš blog post http://smarter.rs/sta-je-content-marketing/

Pročitajte i kako napraviti uspešan Instagram profil i šta se krije iza zavese http://smarter.rs/zasto-instagram-marketing-i-kako-moze-da-vam-pomogne/

 

Warren Buffet kaže: „Nikad ne stavljaj sva jaja u jednu korpu.“

Zato svim našim klijentima savetujemo da pored društvenih mreža rade i na optimizaciji za Google. Čak smatram da ne postoji bolji saveznik za mali i srednji posao od Google-a.

Neposredno pre svega ovoga, bili smo u jednom velikom auto centru, i kao i svake godine, pred sajam automobila pravimo strategiju oglašavanja.

Sedimo u njihovom prostranom, moderno uređenom centru za kupce i ćaskamo.

Jedan od ciljeva marketinga jeste i da optimizujemo prodaju, odnosno da prodajni ciklus bude što kraći i zato pitam direktorku:

“Šta vas sve pitaju klijenti? Šta ih muči? Koliko dođu spremni? Oko čega najviše pregovarate?”

Ideja je da sva pitanja koja se ponavljaju postavimo na sajt, u vidu FAQ ili često postavljana pitanja. Za neke ćemo napisati i blog postove kako bi dodatno razjasnili stvari.

FAQ obavezno imajte na sajtu čak iako ste početnici i tek krećete sa poslom. To daje kredibilitet. Ljudi će misliti da imate dosta posla i da vas ljudi stalno nešto zapitkuju.

Dobio sam i odgovor koji sam u stvari i očekivao.

Ljudi pre nego što dođu, sve već znaju o modelu automobila koji žele da kupe. Znaju njegovu potrošnju, karakteristike, ma sve, sve. Ostaje samo dogovor oko uslova plaćanja, serivsa i druge tehničke stvari.

Upravo ovo nam je donela internet era, odnosno Google i zove se ZERO MOMENT OF TRUTH.

Šta ti je to?

Ne goji, a koristi itekako. Ne znam za vas, ali čim ovo prođe krećem na sport nema više odlaganja, a sad da se vratimo na ZERO MOMENT OF TRUTH

Google je naglavačke preokrenuo prodajni ciklus.

Nekada se kupac prvi put sretao sa proizvodom, uslugom na prodajnom mestu.

Danas je sve drugačije. Kupci ili velika većina, kao iz primera gore su već upoznati sa vašim proizvodom uslugom.

E, a sada, zašto je značajno imati dobro optimizovan sajt za pretraživače?

 

NEMOJTE DA SE O VAŠEM PROIZVODU INFORMIŠU NA NEKIM MESTIMA GDE NEMAJU VERODOSTOJNE INFORMACIJE.

 

Šta znači ovo?

Ljudi pretražuju, čitaju i šta se desi. Naiđu na neke forume, neke recenzije koje nisu tačne. Jedan pogrešan utisak i odoše na drugo mesto.

Šta da radim da se ne desi ovo? Kako da budem dobro sa Google-om?

Prolećno spremanje.

Pretresite web sajt. Ukoliko je na wordpress platformi, updejtujte na najnoviju verziju, takodje i plugin-ove, server….

Odradite to sami ili zovite vaše programere oko tehničkih stvari.

Proverite ključne reči koje se kucaju za vašu branšu i potrudite se oko tekstova tako da budu SEO copywriterski urađeni po standardima.

Stavite se u cipele kupca i zamislite šta bi oni kucali kada bi tražili vaš proizvod ili uslugu. Otvorite blog, pišite uzimajte recenzije od ljudi. Recenzije mogu da budu vaše tajno oružje. 

Pročitajte više http://smarter.rs/zasto-su-testimonials-recenzije-mocan-marketinski-alat-i-kako-ih-iskoristiti/

Možda i najvažnije OPTIMIZUJTE VAŠ SAJT ZA MOBILNE UREĐAJE

Više od 80% pretraga se obavi na mobilnom uređaju.

Vrlo brzo će od ovoga da vam zavisi opstanak u poslu, jer svet je mobilan.

Ukoliko niste na prvoj strani Google, ubrzajte proces i oglasite se preko Google ADS ili Google reklama. Google živi od reklama.

Google reklame su najrelevantnije. Možete laserski targetirati samo takozvane “money keywords”, odnosno samo one upite koje vama donose novac.

“Money keywords” isključivo dovode na sajt ljude koji imaju nameru da kupe neki proizvod ili uslugu.

Tipa “pvc stolarija beograd cena”.

Kompletan vodič o Google oglašavanju pročitajte na http://smarter.rs/google-oglasavanje-kompletan-vodic-google-ads/

Zašto je važan GMB?

 

Google My Business je besplatan alat za vlasnike preduzeća uz pomoć kojeg mogu da upravljaju svojim prisustvom na internetu, uključujući Google pretragu, mobilnu pretragu, lokalnu pretragu i Google mape.

Omogućava izlistavanje vašeg preduzeća u rezultatima LOKALNOG pretraživanja za upite specifične za vaše proizvode ili usluge, tipa sarajevski ćevapi Vračar.

Čak i upiti sa velikim obimom pretrage prikazuju lokalne rezultate, a to je nešto što treba da iskoristite.

Naravno da smo pisali i o ovome. Pročitajte: http://smarter.rs/zasto-vam-je-vazan-google-my-business/

 

Znam, sada kažete: Pa ovo, bre ima dosta da se radi.

 

Otkriću vam najveću tajnu uspeha na internetu. To je konzistentnost.

 

Svi algortimi su tako napravljeni da prvo što prate jeste koliko često izbacujete postove, storije, blogove. 90% ljudi odustane posle 6 meseci, misleći da nema nade i da ih servisi ne vole.

Baš suprotno. Nagradiće vas kada vide da ste uporni i relevantni za vašu ciljnu publiku.

Šta da vam kažem kad je jedan od 200 parametra SEO optmizacije i to na koliko ste godina zakupili domain.

Google kaže: “Pogledaj ovi su kupili domain na 10 godina, planiraju dugoročno da se bave poslom. Daćemo im prednost, jer nisu kao ovi što svake godine obnavljaju. Možda neće ni postojati sledeće godine”

Zato, glavu gore i potrudite se da svaki dan nešto uradite za vaš biznis na internetu.

Vratiće vam se sigurno.

Ovo je moje viđenje, ukoliko imate neku ideju, komentar slobodno pišite.

Puno uspeha u ponovnom startovanju i da se nikad više ne desi ovakva situacija.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

20 − thirteen =